lördag 17 november 2012

helg med besök och att tillverka egna julklappar

Vi har haft besök över natten. Min mormor och morfar har varit här. Igår tog vi en tur till mysiga Butik Östergården som ligger utanför stan och kikade och fikade. de hade så himla mycket fint. Något litet fick faktiskt följa med hem. 
Lovar att visa er!
 Lite julklappar så här i förväg delades ut. Jag bakade mitt favoritknäcke till dom. Som jag hade stansat ut runda små kex. Det ser lite lyxigare ut så tycker jag :) 
Receptet på knäcket hittar du HÄR. Rekommenderas varmt!

I Icas jultidning som man kan hämta gratis i affären hittade jag receptet på en tranbärsglögg med ingefära. Jättegod och superlätt att göra. 

Knäcke och glögg, tillsammans med ost, mörk choklad och lite annars smått och gott fick bli julklapp till mormor och morfar. Tycker det är roligt att tillverka julklappar själv! Är ofta väldigt uppskattat till den som redan har "allt". Som min mormor :)

Lugn lördag här. Vi är småkrassliga och orkeslösa så eftermiddagen kommer att spenderas i soffan. På spisen puttrar ett långkok. En mustig köttgryta ska det blir. Med rödvin och gula kantareller som mormor plockat. Det blir god lördagsmat det!

Vad hittar ni på?
KRAM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för senast! Det var verkligen fint och mysigt! Och vilken fin julklapp du hade gjort till oss! Du är så duktig och pysslig. Jag ska duka upp litet av den nu. Ska bli mums fillibabba :)Tusen tack!

Köttgrytan så god ut den också¨. Kul att du använde kantareller i den :) Hoppas det smakade!

Ha en fortsatt skön lördagskväll och en lung söndag! Hälsa Rikard så gott!

Kram MM

Sofi sa...

Hej vännen!

Så mysigt ni verkar haft! Och vilka ljuvliga presenter du gjort, är säker på att de uppskattade dem. Ja när jag läser här ovan så verkar det ju som så;)

Hoppas att ni kryat på er ordentligt idag så att orken kommer tillbaka snart.

Vi såg den tredje nya Johan Falk filmen igår, tusan va bra de är rent ut sagt!:)

Idag har jag pysslat och fixat här hemma bla.

När åker ni till Thailand?

Kram på dig

FruNeroLindström sa...

Vilka underbara presenter.
Så mysiga.
Förstår att de uppskattas. Kram Malin