torsdag 1 november 2012

att längta till adventspynt

Åh vad jag längtar...
...får man börja adventspynta redan i börja av november? Snälla snälla!


Nej, det är kanske lite tidigt. Men det är inte många veckor kvar. 
Bilderna är från förra året.


Jag får vänta någon veckan innan jag får köpa hyacinter och amaryllis. Plocka in mossa och ta fram de röda detaljerna.

Men i huvudet kan jag minsann börja. Vilka färger ska julen hos oss gå i i år? Julgran eller inte? Vad ska jag julbaka?
Så länge får jag planera i huvudet och frossa i alla julmagasin som redan har kommit!

Längtar du?
KRAM



7 kommentarer:

Anonym sa...

Gran måste man bara ha!!;) Johanna började i slutet av oktober förra året pratade vi om igår:))))
Kram

Sofi sa...

OM jag längtar!!!
Idag köpte jag söta små virkade snöstjärnor att ha i granen samt letade vit julgransmatta, hittade dock ingen:(
Är så sugen på att börja pynta, tänker inte vänta till första advent utan börjar nog i mitten på November:)

Jag har det bra på jobbet! Nästa vecka kommer vår nya kollega och det känns jättebra:) Själv då?

Ha det gott vännen!

Kram på dig

Vikeskärs hem och ting sa...

Ojaa visst får du börja pynta då :) Det ska jag göra iaf hihi.

Kram

dianasdrömmar sa...

Längtar också ska bli så mysigt kram Diana

FruNeroLindström sa...

Längtar som en GALNING.
Vi ska ge gran ett försök iallafall, men har ju 4 (eller kanske till och med 5 om man räknar med J) kandidater som kan terrorisera den ;) Men rivs den får den åka ut på altanen och då kan man se den fint genom fönstret.

Har funderingar på en grå jul med röda och vita detaljer. Men sen är ju även allt i natur så fint nu, så får se vad det blir i slutänden, men huvudet går på högvarv av alla planer och funderingar.

Men så har vi ju även 1 års kalas dagen innan julafton att planera, så inte konstigt om man känner sig överkörd i huvudet i mellanåt ;)

Blir det några mysiga allahelgonaplaner i helgen?
Ha en riktigt mysig Fredag, Kram Malin

Ekenäsliv sa...

Men åhhhh visst längtar man!!!! Mysa till det så där lite extra, det är något alldeles speciellt med julen så är det bara:-)
Ha en fin helg nu!
Kram Anna

nettan sa...

underbar sida .. tittar gärna in igen ... ååå jo visst längtar man till advent ... / N