tisdag 14 januari 2014

1 mil på skidorna


Äntligen fick de ordning på spåren på berget. Jag slutade tidigt på jobbet idag och kunde åka i dagsljus. Perfekt verkligen! Hur skönt är det inte att verkligen kunna vara ute ordentligt när det är ljust så här år?! Ger massor av energi


1 mil fick jag ihop. På ungefär en timme. Vet inte alls vad man ska anse bra tidsmässigt när det gäller längdskidor. Det spelar egentligen inte så stor roll, men är ändå lite nyfiken. Någon som vet? Jag tänker, att springa milen på under timmen är ju en bra tid. Vad är motsvarigheten i längdåkning?


Jag tycker kroppen klarar det här ganska bra. Mest stryk tar ländryggen faktiskt. Vet inte om jag gör något fel i tekniken eller om jag bara är svag där. Tycker jag åker bättre o bättre i alla fall. Övning ger ju färdighet! 

Nu gäller det att passa på att åka så länge snön ligger kvar. Har kommit mer snö under dagen så spåren blir bara bättre.

Det är ju kul det här hörni! Frågar mig själv varför jag inte åkt alls andra vintrar?!

Njuter ni också av snön?
KRAM


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är, själv får jag väl avstå längdåkning denna vintet.
Säkert ovana o fel teknik inte samma teknik att göra i verkligheten o på gymmet men du kommer nog på rätt teknik på laggarna för härligt är det när spåren är fina o vädret härligt.
Kram Marie

Anonym sa...

Vad duktig du är, själv får jag väl avstå längdåkning denna vintet.
Säkert ovana o fel teknik inte samma teknik att göra i verkligheten o på gymmet men du kommer nog på rätt teknik på laggarna för härligt är det när spåren är fina o vädret härligt.
Kram Marie

Therese sa...

Det är svårt med skidor, men de går generellt sett snabbare än löpning, så 40-45 min milen normalkuperat är nog en hållpunkt, men som sagt, beror på terrängen, vårt elljusspår är rejält kuperat å tar därmed längre tid, även om man får rejäl fart utför ;-D KRAM KRAM