måndag 6 januari 2014

hopp om snö och bananpannkakor

Sista lediga dagen är snart slut. Jag känner mig ladda och redo för vårterminen vilket känns skönt. Ledigheten har gjort sitt helt enkelt :)

Dessutom lovar de ju kallare väder och förhoppningsvis snö i slutet på veckan. Håll tummarna för att det stämmer är ni snälla!


I brist på idéer vad vi skulle äta ikväll slängde jag ihop lite bananpannkakor som blev lyckade!

Vispa ihop 4 ägg med 1 mosad banan, 2 msk kokosmjölk, 2 msk vetegroddar, lite salt och lite kanel. Stek gyllenbruna. Klart, lätt som en plätt!

Börjar ni också jobba imorgon?
KRAM



3 kommentarer:

Kia sa...

Lite snö vore ju kul om vi fick se denna vinter!! Och jag förstår att det känns ännu mer hos dig som ska åka skidlopp. Var lika när jag skulle åka mitt första tjejvasa. Då åkte jag och svägerskan upp till Borlänge över dagen och träna lite där, bara så man fick lite känsla.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Therese sa...

Håller tummarna du får din snö!!! Å jg gör en liknande variant men plättar och då enbart ägg å banan, sjukt gott med lite kvarg till och bär. Önskar dig en fin kväll och vecka! KRAM

FruNeroLindström sa...

Ja jag hoppas också på snö så håller tummarna hårt.
Härlig skridskor dag, jag är med bambi, måste vara över 10 år sen jag stod på skridskor, men längtar faktiskt lite till barnen blir äldre så man kan åka ihop. Vi har ju hockeyhall här i byn med allmän-åkning.

Åh, den där hälsokollen skulle jag ju köra.
Är det okej att kopiera?

Helgen har varit sjukt kul, och träningsvärken underbar med blandade känslor som bara träningsvärk kan vara ;)

Hoppas första arbetsdagen gått bra, och härligt att se att du är tillbaka lite i bloggvärlden igen. Har saknat dig. Kram Malin