lördag 25 januari 2014

om ett härligt skidpass, och ett lite mindre härligt

Oj vad en vecka går fort... Bara två veckor kvar till Kristinaloppet idag. Oj oj oj. Jag är så laddad. 
Två skidpass har det blivit denna veckan, 3 mil totalt. I onsdags fick jag smaka på hur det kändes när jag hade ett riktigt skitpass... Dåliga spår, dålig känsla och massa svordomar. Men 1 mil blev det i alla fall. Alltid något. 


Men idag. Å vilket pass. -5 grader, sol och bättre spår. En helt underbar känsla och jag var så hög på endorfiner när jag var klar. Hög och heeelt slut i kroppen. För 2 mil blev det i alla fall, på precis under 2 timmar. Så jäkla nöjd!
Tänker inte åka något längre pass innan loppet tror jag. Möjligtvis ett 2 mils pass igen men inte längre än så. Det fattas ju bara en mil tills och den kommer gå på den orken som finns kvar och vilja.

Sorry om det blir mycket skidor här, men det är typ det enda som händer här ;) så kul har jag det. Efter loppet blir det nya tag här med annan träning och lite annat smått och gott såklart såklart. Då ska jag nog ha fått ordning på min dator så jag kan börja fota med min systemkamera med igen.

Hoppas ni har en härlig helg!
Jag kommer befinna mig i soffan resten av kvällen ;)
KRAM

2 kommentarer:

Kia sa...

Det där kommer gå toppen!! Glöm inte ta med klister i fickan bara, bakhalt och inget fäste kan knäcka en ganska fort.

Kram Kia

Therese sa...

Det verkar som du förbereder dig riktigt duktigt, kommer att gå galant, du har fysik, teknik och viljan att fixa det! KRAMAR!