måndag 8 september 2008

Läraryrket -vilken utmaning

Godmorgon!
Ju mer jag läser om läraryrket och dess innebörd ju svårare och svårare förstår jag att det är att blir en bra lärare. Tänk vad svårt att få alla elever engagerade och intresserade. Att fånga deras uppmärksamhet och att lära ut något till dom. Att göra undervisningen rolig och samtidigt få med alla bitar som dom behöver ha. Vilken utmaning! Och vilket viktigt jobb!
För en del kan nog denna insikt vara avskräckande men har det inte blivit för mig, än så länge. Jag längtar riktigt tills de här 3,5 åren är slut och jag får komma ut i skolvärlden eller i förskolan.
Jag tror jag har valt ett yrke som kommer passa mig perfekt. Det känns bra, jättebra till och med!

Har bara en föreläsning idag, sen ska jag, Martina och Annelie till stan en sväng!

Ha en bra dag alla!
Puss o kram till min Rikard som är hemma och är sjuk!! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läraryrket ÄR en stor utmaning! Men det är väldigt kul också! Tänk va många ungar du kommer hjälpa att bli självständiga individer:)

Emilias sa...

Jag veet! Hur coolt som helst ju :)