fredag 6 mars 2009

Sverigedemokraterna

Jag och pappa var på stan och åt lunch (idag igen ;) ) och när vi gick över torget stod där en stor skåp-polisbil och en vanlig polisbil. I varje hörn av torget stod en polis och det var även två-tre stycken som gick omkring på torget...
Det visade sig att det var Sverigedemokraterna som skulle hålla föredrag på torget... De började precis när vi gick förbi och vi stannade inte och lyssnade. Jag är inte ett dugg politiskt intresserad men när de kommer till sådana här saker kan jag inte låta bli att ha en åsikt:

Jag kan verkligen inte förstå att ett parti som Sverigedemokraterna ens finns... Deras åsikter om invandrare och utläningar skrämmer mig och att inte vilja ha med Sverige i EU förstår jag inte alls!

I Sverige råder yttrandefrihet och alla får ha sin åsikt, toppen tycker jag! Men att sympatisera med främlingsfientliga partier har jag ingen förståelse för alls!

Tur att alla får tycka olika, hade nog varit ganska tråkigt annars ;)

2 kommentarer:

- sa...

hej mills

visste du det här: http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schlager/article4574446.ab

puss

Ludmilla sa...

Jag håller med dig. Det känns otäckt!