onsdag 17 december 2008

Vantar o symaskin


Jag har fått en förtidig julklapp av mormor, morfar o morbror. Världens sötaste symaskin! Ååh vad sugen jag är på att sy något fint, frågan är bara vad ;) Farmor hade skickat med ett paket som innehöll dom här supersöta vantarna som hon stickat. Vill också kunna sticka så! Mormor, morfar o morbror har varit här som sagt, vi har ätit lunch på Wallermans och sen fika hemma hos mig. Saffranskakan var mycket smaskig :) Men gick inte åt så mycket så frös in halva, så nu är det bara att komma o fika ;) Mormor hade även med sig sin goda knäck, mums! Mormor o morfar hade med sig paket till Rikard också, tre från dom och ett från min farmor. Hans hög är nästan större än min, tycker han får komma hem nu så jag får veta vad som är i dom ;)

Dagens föreläsning i skolan var väldigt intressant och gripande. Läskigt det här med mobbning alltså, och vad svårt att bekämpa det. Nolltolerans borde alla lärare och skolor jobba för tycker jag!
Nu ska jag försöka diskutera lite jämställdshets frågor i firstclass-diskussionen ;)
Vad gör ni?
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Blev du nöjd med hårfärgen? =)Jag måste också färga snart igen! Du, juldagen.. jag känner nog mest för husaren! lr vad tycker ni? Pusselipuss