tisdag 4 november 2008

Yey

Hej!
Min samling gick jättebra, barnen var hur duktiga som helst. Charlotte frågade vad jag skulle använda lådan till... Jo, så här var det :) I lådan la jag små saker, saker som man kunde associera till en sång. Tex, ett lamm=bä bä vita lamm, en stjärna=blinka lilla stjärna. Sedan fick barnen knacka på lådan och sticka in handen o ta en sak, och sedan sjöng vi helt enkelt sången. Barnen tyckte det var jätteroligt!!

Det var helt underbart att se barnen när jag skakade lite på lådan, deras ögon lyste av förväntning :)

Skönt med en slapp hemmakväll ikväll, är sååå trött. Ännu skönare blir det med sovmorgon imorgon, synd bara att dagen inte riktigt blir som jag hade förväntat mig.. men men. Så är det ibland!

Drar även en lättnadens suck över att Rikard förmodligen har fått ordning på sin envisa huvudvärk. Det visade sig vara spänningsvärk, så efter lite massage och avslappning kommer han nog må prima :) <3

Vad har ni gjort idag? :)
Kram på er

3 kommentarer:

- sa...

vad roligt det låter :)

Emilias sa...

haha ja, rikard tyckte vi skulle leka den leken hemma :P hahah

Anonym sa...

Hej hej! Ett tips, gör oa-release på Rikard. Man har massor med triggerpunkter i nackbenet, som orsakar huvudvärk. Om han ligger med huvudet i ditt knä och du har händerna under hand huvud och fingrarna på nackbenet och så håller du bara där, inte trycka med fingrarna ska ändå vara mot nackbenet. Sen sitter ni så i kanske 5 min. Han ska helst blunda och slappna av, jätteskönt! =)Hoppas allt är bra med dig! Jag är hemma och tentapluggar... suck! Vi hörs. Pusselipuss