måndag 6 maj 2013

en bra måndag helt enkelt

Hur härlig har inte den här dagen varit? 
Det blev vår till slut! Trodde nästan den gett upp där ett tag. Vi har varit ute i timmar på jobbet. Barnen älskar solen lika mycket som sina fröknar. Barnen älskar i o för sig regn med. Det är inte alla fröknar som gör det ;)

Känslan av att kunna byta om till korta träningsbyxor och kunna cykla till gymmet utan överdragsbyxor är härlig. Då är det vår liksom.

Blev ett skönt bröst/axlar/triceps pass idag. Sen åt vi årets första middag på balkongen. Där förövrigt salladen börjar titta upp. Tacksamt att odla sånt som växer fort tycker jag!

En bra måndag helt enkelt!
Hoppas ni har haft det också!
KRAM

7 kommentarer:

baraetthem sa...

Jag vet, det är ju helt underbart ute nu!! Så skönt och behövs när man är så måndagstrött som jag varit idag;) Måste var härligt att kunna jobba ute med barnen nu där jag blir jag lite avis (dock inte på regnet;)).
Skönt att sitta ute och gott när ni kan äta er egen sallad!

Kram på dig vännen!
fredrika

Unknown sa...

Ja idag har de varit helt fantastiskt skönt väder, äntligen känns de som vår:)!
Hoppas hoppas de håller i sig till på tors bara...
Ses snart, ska bli så kul
Kram på dej

Kia sa...

Fördel att jobba på förskola att man kan vara ute istället för att sitta inne på ett kontor vid soligt väder! Kanske ska bygga en balkong så jag kan sitta ute men risken finns att papprena flyger iväg....

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Pyttianna sa...

Ja, äntligen!
Vilket toppenväder vi haft nu, idag har det ju varit super! :)

Kram!

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Äntligen äntlligen är våren här! Sicket skönt väder vi har haft idag! Är lite småsjuk så följde med Andreas til Skövde, medan han jobbar har jag gottat mig i solen uppe i Simsjön hos hans morföräldrars sommarstuga.

Åh, Barcelona, det är en av mina favoritstäder faktiskt. :) Har ni bokat boende än? Kolla noga, även recensioner om det finns. Har råkat ut för ritkigt dåligt hotell med inrökta rum... Hmm, mer tips...Hur länge ska ni vara där? Första gången jag var där gick vi precis överallt, ett underbart sätt att uppleva staden när man går men jag var ju helt slut på kvällarna. Andra gången köpte vi biljetter till turistbussen, den tar dig runt hela staden och du kan hoppa på och av hur mycket du vill. Spar på krafterna så man orkar känna Barcas puls nettetid och tid så man hinner ligga på stranden också. :) Men det allra bästa är atmosfären, strosa omrking i Barrio Gotico (gamla stan) är ett måste (ligger till vänster om ni går mot vattnet på La rambla) och sätta sig på ett torg och äta glass. Känna pulsen i storstaden och lugnet i att vara på semester. När åker ni?

Kram Johanna

P.S Lägenheten är såld!

FruNeroLindström sa...

Ja, vädret är verkligen galet härligt nu. Körde mammapasset i kortare löptaights och enbart löptröja igår. Så skönt.
Hoppas hinna rensa vårt trädgårdsland i veckan så jag med kan börja odla lite grönsaker. Men är ju så galet mycket man vill hinna denna lediga frivecka, så får se vad det blir på torsdagens schema.
Här är allt bara bra annars. Räknar ner för fullt, jobbar ju sista dagen 24/5. Själv? Förkylningskänningarna förra veckan försvann?
Hoppas du haft en skön tisdag. Kram Malin

Linda sa...

Kommer inte ihåg om jag har tackat tidigare, så tack för tipset om Pauluns granola. Såååå god!

Ha det gott!
Kram Linda