tisdag 14 maj 2013

vi skördar snart sallad och grillar korv

Snart kan vi skörda sallad på balkongen. Än är bladen lite väl små men jag var ju ändå tvungen att provsmaka såklart!


Jag är inte särskilt hemma i det här med odling. Jag längtar efter den dagen då vi har hus och möjligheterna till att odla egna grönsaker blir fler. Jag tror jag skulle gilla det :)

Vi har en elgrill på balkongen. Det är verkligen perfekt! Det blev enkel och snabb mat idag. Grillad korv. Vi har hittat en så god korv från en lokal gård som innehåller 95% kött. Det är grejer det! 

Tusen tack för era fina kommentarer i förra inlägget. De värmer långt in i hjärtat ska ni veta!
Jag funderar mycket över träningens del här i bloggen. Och vill skicka med er en fråga:
Vill ni läsa mer om just träning och allt kring det?  Och i så fall vad? 
Skulle bli jätteglad för lite tankar!

Ha en fin kväll nu!
KRAM

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gott med egen sallad, jag har satt i mitt badkar ute som vanligt men det har ännu inte kommit upp, rädisorna har kommit upp därimot.
Potatis o lök är satta i trädgårdslandet.
Igår bakades årets första rabarberpaj, supergott var det.
Ska nu kolla på
Kjelles matresa, ha en trevlig kväll.
Kram Marie

FruNeroLindström sa...

Har inte hunnit in på några dagar här. Så först: tack för det spännande glassreceptet.
Det andra: alltså vilken resa. Visst är det kul. Min började redan för tio år sedan men har varit väldigt snårig för att hitta balansen jag har idag. Så kul att få läsa lite om din.

Jag fick äntligen ner lite fröer ute i landet idag. Längtar redan efter att kunna gå gå ut och plocka in lite sallad, morötter och annat.
Så kul att kunna odla lite själv. Men på en balkong kan man göra mycket. Bara fantasin som sätter stopp. Vi hade tomater och smultron sista året.

Älskar ju din blandning som du har nu här på bloggen.
Hoppas annars du fått en härlig start på veckan. Kramar

Sara och Charlie sa...

Mys med egen sallad! Och jag önskar verkligen att vi fick ha elgrill på balkongen :( Så lyxigt att kunna grilla när som helst!

Jag älskar alla dina träningsinlägg, så motiverande. Så ser gärna att du fortsätter som du gör, men kanske ännu lite mer om uppläggen i träningen, mer specifika övningar och sådär. Du tränar ju så medvetet och kan så mycket, och jag vill lära mig mer och få ännu mer inspiration :) Har inte hittat så många bra träningsbloggar som passar oss som börjar från typ 0 och vill bli bättre.
Pepp och kram!

Karin sa...

Åh jisses vad gott det ser ut med korv med bröd, det kan man sakna här borta i Kina... och grillat dessutom! :) Mums!

Kia sa...

Korv har det blivit en del nu till lunch när man varit ledig. :)
Gott och lätt att äte ute i solen!
Härligt det ser ut med salladen.

Ha en toppen dag!
kram Kia