söndag 5 maj 2013

härlig stafett på årets skönaste dag

Vilken härlig helg det har varit. Vi vaknade till strålande solsken igår. Perfekt väder för Humlestafetten helt enkelt! Och vilken stafett. Det var en rolig upplevelse. Banan gick i fina skogar, rund öppna fält och längs med vatten. Hur fint som helst!


Jag var först ut. Haha. Jag vet ju att jag inte är någon superlöpare. Men var ju ändå ganska övertygad om att de fanns de som sprang sämre än jag. Starten gick och jag började springa. En efter en sprang om mig. Vilket jäkla tempo tänkte jag men hängde inte på då jag inte ville ta ut mig för mycket i början. Skulle ju ändå springa nästan 8 km. Till sist var jag näst sist. Näst sist av 120 löpare. Jag sprang där, nästan alldeles ensam. Haha. Och då sprang jag ändå bra, för att vara jag. Hann ju tänka tusen tankar om att vi nog inte riktigt platsade i den här stafetten och om hur hög nivån egentligen var bland de andra. 48 minuter (en absolut godkänd tid) senare lämnade jag över stafettpinnen till nästa. Hur skulle detta gå?!



Men det måste ha varit så att de flesta satte en av sina snabba löpare i början. Och det gjorde ju inte vi ;) För efter några sträckor tog vi några placeringar och var absolut inte sist längre. Tuuuuuur!


Underbart landskap. Äppelodlingar som man bara kunde föreställa sig hur vackra de hade varit om de var i blom. Vi som inte sprang för tillfället fick gott om tid att njuta av allt det vackra på en av årets skönaste och finaste dagar.


Väldens bästa sambo ger sig iväg. 6,6 km, mestadels uppför. Och han gjorde det med bravur. 33 minuter. Så stolt!

 Det var nog han med!
Jag är himla stolta över oss allihopa. Vi gjorde ett grymt bra jobb! Så härligt när man kan blanda ett lag från 13 år upp till 44 år. Och alla har lika roligt :) Vi är redan sugna på nästa år. Då ska vi ha en snabbare löpare i början, så man slipper springa själv. 

I lokaltidningen hamnade vi med, det kan ni läsa HÄR. Bläddra fram i bildspelet så hittar ser ni oss!

Nu är vi hemma och trötta efter en toppenhelg!
Måndag imorgon och nya tag.
KRAM


6 kommentarer:

Sofi sa...

Hej vännen!

Vilken kul grej!
Så kul att göra det tillsammans, känns som upplevelsen blir större och roligare om man delar den med andra:)
Duktig ni var allihopa!
Har också haft en toppenhelg och känner mig redo för veckan ( så redo som man kan vara;)
Jag ska vara ledig på Fredag känner att det är mycket välbehövligt, själv då, ska du vara ledig?
Vad händer annars i veckan?

Kram på dig fina!

Pyttianna sa...

Vilket härligt väder ni fick. Ser verkligen mysigt och härligt ut och jag blir till och med sugen på att springa en runda men hu, det har jag inte gjort på år och dar. haha...

Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Låter som en verklig toppenhelg och härliga bilder är det också, man ser precis hur det är vår hos er!
Kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen va skoj...va duktigt av er !!!

En fin dag till dej !

Linda sa...

Heja, heja! Vad duktiga ni är och vad härliga bilder. Måste vara så skönt att springa när det är sådant väder.

Önskar dig en bra start på veckan.
Kram Linda

Kia sa...

Bra jobbat!! Och bra att du fortsatte hålla ditt tempo!!

HA en toppen vecka!
Kram Kia