lördag 11 maj 2013

härliga, aktiva helg

Det blir en helg med mycket träning i helgen. Styrketräning och löpning. Och promenader. Även om jag inte räknar in dom i träningen på det sättet.

Jag gillar den här livsstilen. Vara aktiv och känna mig stark!


Styrketräningen går åt rätt håll. Jag ökar i vikterna och känner hur jag blir starkare. Det är en härlig känsla!
Har två veckor kvar på mitt nuvarande träningsschema. Sen ska jag fota mig själv. Och jämföra. Det är så roligt att se resultaten på det sättet, och det ger mig en härlig kick att se att det faktiskt har hänt något.

Morgonens gröt blev en fröjd för munnen. Havregryn kokat med vanilj och kardemumma. Lyxade till det med lingonsylt och kokos på. Det är ju ändå lördag! Smakade nästan som godis!

Ha en fin lördag kära vänner!
Vi ska ut och gå i solen en sväng.
KRAM

2 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Åh så härligt. Låter som en bra helg.
Ja, det ska bli riktigt skönt att få gå hem nu. Är ju lyx att det är denna årstiden. Sen är ju J dessutom pappaledig augusti ut. Så blir en härlig sommar.
Visst, inkomsten blir ju inte så maffig. Så några resplaner finns inte. Men vi har ju sommarstugan och så alla projekt hemma så gör oss absolut inget. Mysigare att få ta vara på tiden tillsammans.
Jag jobbar ju 10-18 idag och imorgon så blir inte så mycket mer på helgens agenda. Hem och mysa lite bara.

Ja, vad jag se hört så knip av knopparna. De tar nämligen all energi från pelargonen så få skapar den annars inte så mycket mer blad och stjälkar.

Ha en fortsatt härlig dag. Kram Malin

Unknown sa...

Ni är så duktiga, inspireras verkligen av er. Får ta tag i de där i höst.
Igår blev de fönsterputsning, skura altan efter all lera, måla grind ut mot vägen;), men idag har vi tagit de lugnt:)
Ha en skön lördagkväll, vi ska hyra film här
Hälsa så gott
Kraam