måndag 13 maj 2013

mitt nya jag, 2011 vs 2013

Jag kikade tillbaka lite i min kategori om träning och hittade den här bilden. Den är tagen i januari 2011.
I november 2010 bestämde jag mig för att träna 4 gånger i veckan. Jag höll det ganska bra och var väldigt nöjd över. det. Men strukturen och givna mål fanns inte riktigt. Men jag började träna ordentligt, bara det var stort.

I samma veva la jag sakta men säkert om kosten. Jag åt mer medvetet. Tänkte mer på proportionerna mellan kolhydrater, protein och fett på tallriken. Åt regelbundet och var noga med mellis. 
Sakta men säkert började jag leva ett nytt liv...

Jag gick ner i vikt. Sakta dock, men på rätt sätt. Rätt sätt för mig. Det skiljer nästan 10 kilo mellan bilderna...

Och här är jag idag. Jag tränar strukturerat och fokuserat. Och framför allt målinriktat. Styrketräning har blivit ett av mina stora intressen och jag älskar det. Jag älskar känslan av ett bra pass. Att förbättra något sen senaste passet. Att känna mig stark. Jag gillar det styrketräningen gör av min kropp, både psykiskt och fysiskt. Och att äta bra kommer av bara farten...

Jag tillåter mig faktiskt att känna mig lite stolt och glad över det jag presterat på de här åren. Så tycker jag man får känna ibland! 

En härlig träningsresa!

KRAM

6 kommentarer:

baraetthem sa...

Och jag älskar att kika in här och få inspiration och motivation av dig!! Du är grym och har gjort ett fantastiskt jobb. Och då menar jag inte viktmässigt (du var lika fin innan) utan mer den mentala biten. Förstå vilken utmaning du klarat av mot dig själv!

Kramar fina du!
Fredrika

Nazima sa...

Du är helt grym och vilken resa du gjort! heja dig!!!!
Jag får massor av inspo att kika in hos dig, särskilt när man börjar bli lite lat med träningen, är det gött att gå in här och läsa och bli "peppad" att ge järnet.

Jag har ju numera tre barn och hinner inte gå till gymmet mer än max 2 ggr/veckan då blir det oftast bodypump eller CX(mag -och ryggträning), men har löst det med snabba powerwalks med barnvagnen, när min yngsta ska sova middag, så det blir nån form av motion ändå...
Eftersom jag dessutom bör gå ner minst 10 kg till i sommar,så har jag börjat med periodisk fasta, gör det 2 ggr i veckan och dessa två dagar äter jag endast en lätt måltid, i övrigt dricker jag thé och vatten. Funkar kanon och har gått ner i vikt redan :-)

Kram och stort tack för all inspo här!

Anna Wahlstam sa...

Du är verkligen jättefuktig, klart du ska sträcka på dig!
Kram Anna

Karin sa...

Grymt bra jobbat, peppande!

Kia sa...

Klart man ska vara stolt över om man gjort något bra! Du har du rätt till. :)
Bra jobbat!

Kram Kia

Linda sa...

Det är så kul att läsa om din träningsresa. Du har gjort ett fantastiskt jobb, för det är mycket slit och tanke som ligger bakom en så fint omformad kropp som du har idag.

Kram Linda