onsdag 8 maj 2013

morotskaksgröt

En onsdag som känns som en fredag. Hur bra är inte det? Som dessutom ska avslutas med rosépremiär tillsammans med tre fina tjejer ikväll!


Och sovmorgon har jag också. Älskar att ställa klockan och hinna vakna till långsamt i sängen. Så börjar min dag som bäst!

Kokade lmorotskaksgröt till frukost. Blev himla gott. Tillsammans med lite äggröra och kaffe.

Finrev en liten morot och blandade med havregryn, 1 dl vatten och 1 dl mjölk. Kryddade med kanel, kardemumma och vanilj och i med lite krossade linfrön. Kokade på ganska lång temperatur lite längre än vanlig gröt så att det härliga fick koka ihop ordentligt. Iskall mjölk på. Mums!

Nu är jag redo för en lång dag på jobbet. Sen blir det lite löpning!
Ha en fin dag!

KRAM

10 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Hur är det?

Rosépremiär med tre fina tjejer låter som en bra kväll.
För min del blir det lugnt. Micke är hemma och VAB:ar idag. Svante hostar som sjutton och är snorig :(

Festen var väldigt lyckad. Riktigt trevlig kväll.

Jag jobbar på fredag. Men Svante och Micke är lediga. Skönt för dom!
Är du ledig?

Hur gick loppet i helgen?

Det blir inte alls mycket bloggande för min del just nu. Finns så mycket annat jag vill göra när jag väl är hemma. Men hoppas att det kan bli ett inlägg snart :)

Vad hittar ni på på torsdag när ni är lediga?
Vi ska till Sofi och Gustav på lunch. Det ser jag fram emot.

Ha en fin dag i solen! Stor stor kram!

FruNeroLindström sa...

Haha, det var en kul och spännande variant på havregrynsgröt. Tänk vad man kan hitta på bara man låter fantasin flöda.
Anledningen till att jag tyckte fluffet var läskigt är för jag alltid trott det var vispad grädde och inte äggvita. Men det ska absolut testas.
Bebisen är beräknad enligt ultraljud 26/7, men enligt mig en vecka tidigare minst. Stella blev också flyttad bakåt på ultraljud men kom två veckor tidigare. Så håller tummarna att även denna vill ut tidigare, och i så fall är det bara ca 8 veckor kvar :)
Så nu ska jag bara jobba klart det sista sen ska jag börja lättrenovera Stellas nya rum.
Ha nu en skön "fredag", kramar

Kia sa...

Kan ju inte påstå att det lät någe vidare med morotsgröt. :) Men det kanske är gott??

Du får flytta till havet så får du så fin utsikt!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Villa Ell sa...

Låter som en härlig start på låång helgen att få dricka rosé med vännerna..
Gröten, ser god och annorlunda ut!

Kram Sandra

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej igen!!

Jag sms:ade till Josefin idag för att kolla hur hon har det framöver. Har hon svårt att få ihop det så kanske vi andra kan ta och ses iaf?!

Inga direkta planer i helgen faktiskt.
Har ni?

Mysigt med en dag hos Johanna och Peter. Vad ska de sätta för häck?

Ha en fin kväll! Kram kram!

anettan sa...

Det lät som en spännande och god gröt. De måste jag prova. Kram Anette

Ekenäsliv sa...

Det lät spännande, ska jag nog ta och testa imorgon till frukost. När man är leeeeeedig:-))
Ha en skön helg och hoppas ni har trevligt ikväll!
Kram Anna

Kia sa...

Vi bor på Dalarö i skärgården. Så vi har havet som granne. 300 meter till egen brygga. Super nice!

Kram Kia

baraetthem sa...

Hej vännen!
Ja, visst var det skönt med fredag igår och så är det fredag imorrn också:)) Hoppas du hade en trevlig kväll igår. Rosé med tejerna låter som det inte kan ha blivit nå annat!
Hur gick loppet förresten?

Kram fredrika

baraetthem sa...

Hej vännen!
Ja, visst var det skönt med fredag igår och så är det fredag imorrn också:)) Hoppas du hade en trevlig kväll igår. Rosé med tejerna låter som det inte kan ha blivit nå annat!
Hur gick loppet förresten?

Kram fredrika