söndag 12 maj 2013

personbästa och frukost, en perfekt start

Åh vilken perfekt start på denna söndag jag har haft. Klockan 8 hämtade jag upp fina Emmelie och åkte upp till spåren på berget. Strålande sol och två taggade tjejer. 

Med en hejande och peppande Emmelie bakom mig (tusen tack fina du) slog jag mitt PB på 5 km. Igen! Under 29 minuter den här gången. Wooohoo! 28,58. Nästan en hel minut bättre än sist. Som jag kämpat för att komma under de där 30 minuterna. Och nu bara släpper det. Känslan är oslagbar!
Vi stretchade och pustade i solen. Sen gick vi bort mot hotellet och åt frukost. Hotellfrukost när den smakar som bäst verkligen!
Nej, dagen kunde inte börjat bättre.

Nu blir det dusch och sen en loppistur
I eftermiddag kör vi bröst/axlar/triceps på gymmet. En perfekt dag för dubbelpass!

KRAM

8 kommentarer:

Karin sa...

Grattis:) Känslan är ju underbar, inte sant!

Anonym sa...

Jag bättre start än i dag är svårt att få kram fina du

Lindas plats sa...

Grattis vad kul att det går så bra för dig
Kram Linda
Nu ska det ut och rensas i våran häck och lite annat smått och gott
Ha en super dag

FruNeroLindström sa...

Åhhh så avis jag blir. Saknar redan löpningen. Men hoppas kroppen ska tycka intervallerna på morgondagens mamma-pass är okej.
Bästaste starten man kan få på dagen ju. Hoppas det blir lite loppisfynd nu. Själv längtar jag mest hem så jag kan smaka resterna av pajen som blev över igår ;)
Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Nja, vi har inte riktigt haft vår vecka den här veckan.
Som sagt Svante med utslagen tand+snorig, Micke har varit snorig och dan i flera veckor. Och jag vaknade sjuk igår morse. Halsont och febrig. Men är tack och lov redan bättre dock väldigt ont i halsen. Tur det för jag ska sitta på utbildning i 3 dgr nu.
Sen idag gjorde vår Svante en vurpa ute på plattorna och bet sig i samma sida av läppen som h
an slagit sönder i förra vurpan. Trodde inte att det var sant. Men det var inte så farligt när det väl slutat blöda.
Du kanske förstår att ALLTING SKA GÅ I HUNDRANITTI.
Men jag har sagt till honom nu att "..mamma klarar inte mer tårar och blod på ett bra tag nu..".
Så nu har jag fått spy ut mig min gala om denna skit vecka vi haft!! Tack ;)

Du kanske har slutat läsa?!?!? :P

Hur har du haft det?
Du är så himla duktig med träningen. Beundrar dig att du har sån energi.
Ni var helt klart värda en hotellfrukost!

Vad har du mer gjort? Blev det några loppisfynd?

Hur har du det i juni? För en träff!

KRAMMMMMM!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Växa sängarna är väl för söta! Du finner nog en sån igen när det blir aktuellt.

Tack så hjärtligt för kramen. I need it!!

Jag har messat med Josefin och vi skulle bestämma en dag och kolla med henne sen. Kan hon så kan hon!! De hade en hel del för sig så hon hade svårt att säga exakt och med Sams jobb och så. Ja, du vet :D
Återkommer om detta!! Ska kolla med min egna sambo hur vi har det. Kan vara en bra idé först och främst ;)

Blir det en lugn kväll för dig/er?
Här blir det en kopp te och soffläge.

Kraam!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, vi brukar kolla på det. Ska titta ikväll.

Låter gott! Kommer recept på bloggen sen kanske?!

Veckan blir inte så mycket annat än att jobba och gå på utbildning.
Ja, nu är det 5 dgrs vecka.

Sofi kunde hela juni. Ja, ska höra med Malin. När kommer bebisen vet du det?

Kram!

Sofi sa...

Hej fina du!

Grattis! Du är så himla duktig och inspirerande!
Själv så äter jag mest godis och myser i trädgården just nu, på sin höjd blir det promenader:) äsch får skärpa mig tror jag;)
Längtar också efter att träffa er! Jag kan hela juni, har bokat in en sak 1 juni men det kan jag ändra i värsta fall:)

Är ärligt talar inte så sugen på en femdagarsvecka men det är bara att bita ihop:)

Kram på dig fina