tisdag 30 mars 2010

Bullar i muffinsform

Mmm, finns det något godare än doften av nybakta bullar? Kanske smaken av dom :) Blev bulldeg med kardemumma i och kanel respektive vaniljfyllning, smaskens! Tror faktiskt jag gillar dom med vanilj bäst...
Gjorde bullarna i min muffinsform, dom blev så höga och fina. Så det rekommenderas :)
Receptet tog jag från Arla, akta er bara så ni inte får för mycket mjöl i degen, då blir dom torra!

Nu ska jag bara ta det lugnt, fixa lite lunch o så se på film... Mitt huvud värker.. förstår inte varför!! Men pappa doktor trodde inte det var något farligt...
I eftermiddag blir det fika med min fina Marica, lovely!

4 kommentarer:

Elina sa...

Mums vad gott det ser ut. Vanilj är också min favorit ;-) Ha en underbar dag! Kraam

Familjen Lindström sa...

Varför välja?! Vi brukar ha både kanel och vanilj i våra ;)

För några år sedan på dagis när de åt gröt och Vera ville ha både socker och kanel på och fröken tyckte det räckte med antingen eller sa Vera: "Min mamma säger att enda gången man får slösa på socker (hon visste inte skillnaden då mellan vanilj- och vanilgt socker) och kanel är när man bakar bullar" :)

Fröken Ellinor sa...

Jag äter alla bullar oavsett vad :) Men kanel är en riktigt favorit, älskar det.

Ser så gott ut (as always) :) Jag har funnit något som heter Wasasnurror här uppe, farligt gott måste jag säga.

Kram kram

Sofia B9 sa...

Ser jättegott ut!! Vanilj är min favorit oxå ;-)
Kram