måndag 15 mars 2010

Snurrigt värre

Studiedag idag (och nej, det var inte ledighet). Det har pratats individuella utvecklingsplaner (IUP) med skriftliga omdömen högt och lågt... Jag blir verkligen alldeles snurrig, och lite rädd. Hur sjutton ska man hinna/orka/fixa skriva skriftliga omdömen på alla elever?!
Såklart det går, men det känns som en stooor utmaning!
Dagen avslutades med en kvällsföreläsning om ämnet...
...och inte blev jag så mycket klokare av det.

Även om det känns snurrigt och förvirrande så är det nog något som löser sig och faller på plats ju mer erfarenhet man får...
...så måste det vara!

Det bästa med allt på hela dagen var att jag fick träffa min Marica en snabbis :)
Nu är jag trött och ska slänga mig i bingen!

2 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Jadu, det roar jag mig som bäst med nu. Det tar grymt mycket tid men det har du redan förstått ;-)Vi har ett system som heter SKOLA24och det är grymt bra.

Sedan efter varje U-samtal så ska man föra in de anteckningarna också.

Vi ska till Lidköping i helgen, var ett tag sedan vi var där nu :)

Åh, IKEA är aldrig fel.

Kram

Fröken Ellinor sa...

Vi har SKOLA24 och något som heter OMDÖME24, vilket vi fyller i en gång per termin. Precis som du säger, använder man systemet rätt så är det kanon men det gäller ju att man får lära sig alla funktioner.

Ja, då förstår jag verkligen att ni vill hit, man måste passa på ju! :)

Kram