torsdag 18 mars 2010

Strukturerad kaos

Nu nu nu, jag Emilia äntligen fått lite ordning i sitt känslomässiga kaos angående pluggningen!!
Jag är inte klar än men har strukturerat upp det så pass att jag inte har någon panik längre.
Nu gäller det bara att lita till sig själv och på att det man skrivit duger...
...och det är inte alltid det lättaste!!

Imorgon är det fredag och heeelg! Denna eviga längtan efter helgen... tur är det väl att vardagarna finns så man har något att längta lite efter!
Det man inte får glömma bort är att njuta i vardagen också, tänk vad livet skulle bli tråkigt om man bara njuter på helgerna och pinar sig igenom veckorna..

Visdomsord från mig ;)

2 kommentarer:

marica sa...

Så sant så sant, man borde ta vara mer på veckan och inte bara längta till helgen... men jag längtar efter påsklov!!! Kram <3

Fröken Ellinor sa...

Bra skrivit och sant. SKönt att få lite ordning.

Du kommer säkert hitta en hel del på A6, de har fått in mycket fina vårsaker nu.

Sitter och vaktar uppsats fram till 12, en baksida med läraryrket ;)

Kram