söndag 2 oktober 2011

Höstfix på balkongen


Äntligen har det blivit lite höstpyntat på balkongen. Kändes som en utmärkt helg att göra det, just när hösten visar sig från sin allra bästa sida. Ljung är ett måste på hösten, älskar färgen. 
Visste ni att ljung är Västergötlands landskapsblomma?

Vi har haft en ganska lugn och väldigt skön helg. Målning av brädor (ni ska få se!), årets kanske sista grillning, rödvinssås med egenplockade kantareller, Jägarna på bio, promenad med en fin vän och pyssel här hemma. 
Mysig helg helt enkelt!

Nu laddar vi för ännu en vecka med plugg...

9 kommentarer:

HOUSE of MANDY sa...

Va fint det blev på balkongen. Jag gillar dynorna :)

Kram Amanda

Vikeskärs hem och vardag sa...

Du har gjort såå fint.
Var jägarna bra?
Kramen

MIN LYCKA ♥ sa...

Jättefint, mysigt att fixa till det med lyktor och så när mörkret kommer.

Visst var Jägarna 2 bra på bio, jag gillade den jättemycket

Det blev en murgröna på ikea, världens billigaste ikeatur. Snart får vi ikea i Uddevalla, undra om shoppingsuget ökar eller minskar då?;)

Här hemma är det bara jag som lagar mat. J kan inte alls. Han är en sån typ som lär sig allt han gör, så möjligheten finns, men han har alltid annat för sig och jag hamnar framför grytorna. Klssiskt kanske. Jag tycker det är skoj också och därav uppdelningen kanske...

Lycka till med pluggandet. Imorgon ska jag till Göteborg och en NO konferens om Lgr 11 och betyg, bedömning osv..spännande..;)

Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ojaa, det blev det jag ville ha på Granit :) Så några blommor från Ulriksdal. Helt fantastiskt var det där :)

Kramar

Kia sa...

Fint det blev med ljungen. Jag har det på trappen.: )
Igår fick vi nog sista grillningen ute till lunch men man vet aldrig.

Kram Kia

Pyttianna sa...

Så fint! Tänkte också ge mig på att plantera lite ljung på balkongen, så fint! :)

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Härligt med lite höstfint på balkongen. Har planterat lite ljung här hemma också.

Vi gör inte alls så mkt.. Jag ammar så gott som hela tiden. Och imellan matningarna försöker jag få lite gjort. Imorgon får vi besök av barnavårdscentralen.

Var Jägarna bra?
Blir det i veckan för dig? Kram kram

Madeleine sa...

Vad fint du har på din balkong! Jag älskar också hösten, när man kan fixa höstmys både ute och inne.

Kramiz Madde

Therese sa...

Jätte mysigt på balkongen!!! Önskar så att jag hade ena ltan, men den byggs ju först nästa år *fniss* KRAM