tisdag 11 oktober 2011

Tisdagsinspiration

Det är en väldigt trött tisdag här hemma... Är väl så när man ska komma in i något nytt, och att vänja sig vid att gå upp vid sex varje morgon. Att jag sov kass i natt gör ju inte saken bättre precis.

Men lite tisdagsinspiration ska ni såklart få, den här veckan från en av mina favorit inspirationssidor (som ni lär veta vid det här laget, hihi), Alvhem Mäkleri
Smälte direkt när jag såg det här köket... 
Underbart fönster, här skulle jag lätt kunna tänka mig att sitta med en bra bok och en kopp te 
 Gillar de öppna hyllorna och röran bland porslinet. Det känns väldigt hemtrevligt!

Ikväll blir det lite fotboll och såklart Desperate sen.
Om jag inte har somnat innan dess...

7 kommentarer:

Nazima sa...

Tack för din fina hälsning hos mig! Nu har jag länkat så att jag kan följa dina inlägg.
För att svara på din fråga jag jobbar i förskola på en 3-5-årsavdelning, och trivs fint med det. Bytte jobb nu i höst så allt är forfarande lite nytt och ovant.

Vilket underbart kök! jag är egentligen inte så mkt. för lantköksstilen, men detta var görsnyggt (på ren göteborgska), speceillt den söta lilla bänken vid fönstret, tänk att få krypa upp där med en go'bok och en mugg thé....
Ha en fin tisdagskväll!
Kramar, Anna

Pyttianna sa...

Ååå.. så fint!!!
Fönsterplatsen är ju verkligen helt underbart fin!
Vill ha!!!

Kram

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

OJ vad det ser mysigt ut! Där skulle jag också kunna bo :D

Kia sa...

Ett sånt där fönster att krypa upp i skulle jag vilja ha. Undra var jag ska sätta det någonstans?

Kram Kia

Therese sa...

LJUVLIGT hem, fotot med hyllorna hamnar bums i min inspirationsmapp! LOVE IT! KRAM å ha en fin dag <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Frukost tajm!

Här är vi uppe med tuppen då det kom en serviceman och serva vår värmepump. Så nu är det kaffe och macka som gäller.
Idag får jag besök av en kompis vid lunch. Sen ikväll tänkte jag åka till min faster och hälsa på. Blir första besöket för Svante hemma hos någon :)

Man blir trött automatiskt denna mörka årstid. Så fort mörkret kommer så blir man trött. Vi lägger oss väldigt tidigt på kvällarna nu, iaf jag. Så jag får sova några timmar innan Svante ska ha mat igen.

Det är helt otroligt vilka lägenheter den där mäklarfirman säljer. Finns ju inte en enda som man inte skulle vilja ha ;D

Kram, kram!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Fint kök, gillar också att det är lite rörigt, allt ska inte vara så perfekt. ;) Gillade sänggaveln ni gjort också är inne på att be maken snickra ihop nåt liknande. Den grå väggen gillade jag också så den skulle jag inte byta bort den bröt av fint mot sänggaveln ;)

Kram F