tisdag 4 oktober 2011

Sågade och mätte, slipade och målade


I helgen köpte i virke, färg och spik. Vi sågade och mätte, slipade och måladeVitt och fint blir det. Brädor som slutligen ska bli vår nya sänggavel. Till helgen ska vi bygga ihop den och sätta den på plats. Sen ska nya sängbord på plats och ny tapet upp.


 Oj så spännande det ska bli!


Jag kan inte måla utan att kladda ner mig totalt, till o med näsan var vit efteråt. Har hört att jag har fått det från min kära mormor, hon är tydligen likadan. Hihi!

7 kommentarer:

Therese sa...

Så spännande att se det färdiga resultatet sen!!!! KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Halloj!

Sitter här och tar en kopp kaffe medans lillen sover. Vi kom just hem från sjukhuset. Var in på provtagning av gulsoten nu på morgonen. Den hade gått ner väldigt bra så vi kommer förhoppningsvis bli utskrivna med lillen. Skönt!!

Barnavårdscentralen var här igår. På hembesök. Han hade gått upp en del. Ska in dit imorgon igen och väga.
Han vägde ju 3330 när han föddes men gick ner till 3040 efter några dagar. Men nu är han på väg upp igen.

Absolut! Du är mer än välkommen framöver.

Gör du idag då?
Är ni klara med sänggaveln??
Jag skulle ha tagit lite kort i vårt sovrum, men har inte hunnit och allt är inte riktigt klart än.
Aja, det kommer :) Någon gång! ;)

Kram!

Charlotte sa...

Duktiga ni är :) Vart arbetade ni någonstans? Ute på gården? Om ni var i lägenheten så antar jag att hela den är vit nu ;)

Emilia sa...

Charlotte: Hehe, ne vi var i Rikards föräldrars garage ;) Där är det dock ganska vitt just nu, ooooops!
PUSS

Gamla skolan-Jennie sa...

Spännande!!! Jag är precis likadan ;)

Kram Jennie

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ha ha jag är precis likadan när jag målar.....skönt att det finns flera som kladdar ;)

Kram F

Charlotte sa...

hihi ;) de kanske också tycker det är kul med lite omväxling ;)

KRAMoPUSS