måndag 10 oktober 2011

Lång måndag

 Jag har haft en lång dag lång dag med praktik. Härliga ungar på mysig förskola, där ska jag tillbringa de närmaste fem veckorna. Kommer bli jättebra :) Om det ändå bara kunde vara praktiken, vi har tusen andra uppgifter att göra också... Suck!

Har precis ätit kvällsmat efter ett skönt spinningpass. Kesella, blandat med fil, blåbär och hallon. Lite rågkuddar, linfrön och kokosflingor på det, mums!! 
Slängde ihop en plåt med hemmagjorda mellanmålsbars med. Jättegoda och mättande blev dom.
Blanda 3 dl fiberhavregryn, ½dl linfrö, ½dl fiberhusk, en skvätt kokosflingor, hackade hasselnötter tillsammans med 3 äggvitor och ca 1 dl vatten. Krydda med kanel, kardemumma och ingefära. Grädda i 125 grader i ca 30 minuter. Skär i lagom stora bitar.

Psst, vi löste sänggavel problemet igår. Satte möbeltassar baktill mot väggen, det gjorde susen. Nu är den tyst som en mus :)
TACK fina ni för tipsen!

13 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

dom barsen ska jag härma, har funderat på något liknande i flera dagar...;) receptet snor jag! tack!

Jag har ju helt ny på detta med appar, men sökte via telefonen och hittade Blogger appen, jag sökte på blogger bara. Den orange loggan finns på mitt "appfönster" på mobilen nu och funkade med en gång. Så bra hittills, ja, men har ju inte testat så mycket än..

Pyttianna sa...

Ser gott ut! :)

Förstår att de tär mkt nu, kämpa på!
Var är du och gör praktiken nu?

Kramar

Kia sa...

Bra att det löste sig med sänggaveln!
Jag körde spinning till lunch och instruktören försökte ta livet av mig. På en tung låt vred hon upp motståndet ett halvt varv och det blev tungt.

Kram kia

Madeleine Berglund sa...

Heeej!!!

Ugglan tackar allra ödmjukast för hälsningen och komplimangen. ;)

Vad duktigt med spinning. Jag var på yoga idag. =D Såå härligt!!!

Jag har börjat simma på onsdagar, gud vilken underbar träning men på fredag har jag i alla fall bokat in mig på ett morgonpass med spinning.

Ååå toppen med recept på bars, det ska jag göra i veckan. Perfekt!!!!!

Vad kul att du gör praktik på förskola. Visst är det underbart? Hur gamla är kidsen? :)

Kram Madde

Anonym sa...

Mmmmm, de där barsen låter kanongoda. Perfekt till pluggandet ;-). Hoppas praktiken gå bra. Kan tänka mig att det är skönt att komma hem och ha lugnt och tyst runt om sig efter dagarna.

Vilket bra tips du fick om sänggaveln! Jag är ju också inne på att bygga egen sänggavel. Men får se när jag får tid över.

Stora kramar,
YLvali

Nazima sa...

Hejsan!

Hittade hit via Min lycka, så mysig blogg, helt i min smak :-)
Är ochså lärare, fast jag jobbar på en förskola, men trivs kalasfint med det. Älskar min familj bestående av make och två barn, inredning, mat &bak, träning. Är det ok om jag länkar hit fårn min blogg?
Kika gärna in hos mig: anna-nazima.blogspot.com
Ha en fin vecka!

Therese sa...

Så skönt att möbeltassar löste ert problem!!!! Ha en fin dag <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Här äter vi just nu lite frukost efter att ha varit en sväng på BVC nu på morgonen. Lilla Svante har gått upp 150 gram på 4 dgr :)

Japp, nu är vi hemma själva om dagarna. Det gick jättebra.
Mamma kommer hem vid 12 idag, då väntar en promenad med henne. Sen eftermiddag kommer några kompisar på lite fika.

Vad gör du?

Kram, kram!

Jannie sa...

Tyst som en mus???hö hö hö
Förstår INTE ALLS vad du menar med att du väntade dig en sådan kommentar från mig...ha ha ha
Skönt att ni fick löst det iaf!

O vilka smaskiga bars!vill ha!
Kram på dig

PS Jag har faktiskt en regnjacka,men den hade jag ju självklart nte tagit med.Rutinerat...

Gaymasen sa...

Morr! Gillar inte när praktiken ska kombineras med massa teoretiska uppgifter. Varför bara inte få fokusera på det centrala?

Och tack! vi har haft det jättemysigt, även om jag blev magsjuk efteråt. Haha. :)

HOUSE of MANDY sa...

Vilket bra tips. Bars är ju kanoners när man vill ha nåt till mellanmål. Det måste jag verkligen prova!

Må så gott.
Kram Amanda

HOUSE of MANDY sa...

Vilket bra tips. Bars är ju kanoners när man vill ha nåt till mellanmål. Det måste jag verkligen prova!

Må så gott.
Kram Amanda

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Det ser jättegott ut! Mamsen gjorde såna till mig förra veckan men med sånt som jag tål - sesamfrön etc :)