måndag 29 april 2013

allt går, bara man vill

Idag klarade jag ett mål jag länge strävat efter. Jag har sprungit 5 km under 30 minuter.

Ni ska veta att min löpkarriär har gått ganska trögt. Men då ska ni veta att det bara är två år sedan jag sprang 5 km för första gången någonsin. Tiderna gick ganska fort nedåt till en början med sen gick det riktigt trögt. Trodde hårt på att jag skulle klara 30 minuters gränsen förra året. Men när pass efter pass inte gick som jag ville satta det sig lite på mitt psyke. Jag var så nära så nära...

Så ni ska vet att jag har kämpat för den här tiden. 29.55. Löpningen är det i min träning som gått trögast. Men det går. Bara man vill. Jag har jobbat mycket med min inställning, mitt psyke och på att pressa mig själv. Det har lönat sig!

Sen måste jag säga att all styrketräning ger resultat, även i löpning. Styrketräning och intervaller. Tack och lov är i alla fall att styrketräning är något min kropp svarar bra på direkt. Man kan ju inte få allt ;) Och då får man helt enkelt kämpa lite extra mycket!

Och vet ni!? Trots vädret som bjöd på hagel, ösregn och åska, gjorde jag ett av mina bästa löppass någonsin!

KRAM på er alla fina!

8 kommentarer:

Jennys gömma sa...

Grattis till rekordet! :)
Härlig känsla när man kämpat länge för ngt!
Nu får du njuta kvällen,

kram Jenny

Villa Carl Larsson sa...

Vet du att du är så imponerande duktig med din träning!! Jag tänkte på dig idag och om du skulle ta dig ut i regnet eller inte. Tänk att jag ens tvivlade haha. Klart du skulle ut och kämpa i regnet, haglet och blåsten. Grymt bra jobbat till en bra tid!!! :) Stolt ska du va! Skam den som ger sig.
Själv blev det ett 30 min pass på CT och sen lite hemma-styrka på det. Jag är nöjd :)
Tänk att det är så väldans lätt att lata till sig och gå upp några extra kilon men så attans svårt att bli av med dem. Önskar det vore tvärt om hehe.
Sköt om dig och ha en riktigt härlig valborg i morgon och skön ledighet. Massa kramar

Ekenäsliv sa...

Du är verkligen enormt duktig!!!
Ha en fin valborg nu!
Kram Anna

FruNeroLindström sa...

Grymt bra jobbat. Jag har aldrig varit någon tidlöpare. Gillar mer långdistans. Men med hundens hjälp och mycket backintervall så hände något i höstas. Så ska bli spännande att se vad man kan pressa sig till under nästa år.
Kul med stafett löpningen. Blir som en liten faniljefrst då ju.
Ja det där gömda sockret är så otroligt sorgligt egentligen. Ta som vanlig fruktyoggi. Då hemma kör vi bara på fil och naturell yoghurt nu och så färska bär eller frukt istället.

Några spännande planer för kvällen? Kramar

Lindas plats sa...

Jag önskar att jag hade motivation till att träna men poff bortblåst finns inte liksom.
Jag fick vara ledig idag med ofrivilligt igen. Men imorgon ska här jobbas 7-12 så ja det blir en väldigt soft valborg.
Önskar dig en bra valborg
Kram Linda

Villa Ell sa...

Så roligt! Grymt jobbat! Jag är också i startgroparna att lära mig springa!
Sv: tack för din kommentar om golvet :) vi har lagt nytt golv på plastgolvet som va! Köpte furuplank på byggvaruhuset, målade med kvistfärg x2 och sen vitgolvfärg x2!

Ha en trevlig Valborg
Kram Sandra

Sofi sa...

Heja dig!

Grattis till tiden! Du är så himla bra!
Här är det mer kroppen som sätter stopp! Jag har ett bra psyke och är en vinnarskalle så jag brukar kunna få ganska bra tider när kroppen bara håller:)
Just nu tar jag det lite lugnt, har varit ute på promenader i helgen för att testa benen och fötterna, det gick bra så nu ska jag nog ta mig en löprunda imorgon:)

Här skiner solen nu så i eftermiddag ska vi gå ut och grilla korv med barnen sen blir det valborgsfirande med vänner:)

Vad hittar ni på?

Stor kram min vältränade, snygga vän!:)

baraetthem sa...

Så grym du är!! Och grattis till tiden! All tid, kraft och kämpade får du resultat för nu! Du är värd det:))

Ha en fin kväll vännen!! Vad hittar ni på?

Kram fredrika