onsdag 3 april 2013

vanilj, bara vanilj

Redan onsdag. Veckan går i ett swich hela den. Mig gör det ingenting! Längtar nämligen till helgen. Då vankas bloggträff med ett gäng goa tjejer!


Måste tipsa er om det här goda vaniljpulvret. Bara äkta vanilj och inte en enda kolhydrat. Jag har alltid gillat vaniljsmak så det blev snabbt en favorit. Du behöver bara lite lite för att det ska smaka.

Slutade tidigt och åkte direkt till gymmet. Lite mellanmål därefter. Kesella och youghurt blandat med vaniljpulver. Banan och russin ovanpå. Svårare än så är det inte. Smaskens!

Nu laddar vi om för promenad med en fin vän. I den härliga solen. Skön onsdag helt enkelt!! 

KRAM

9 kommentarer:

homebyCaroline sa...

Det pulvret är superbäst! Liten burk men väldigt drygt och bra ju :)

Hoppas träningen gick bra!

Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! :)

Vad är det för vaniljpulver du använder?
Själv har jag precis mumsat i mig fruktsallad med bland annat kiwi och mango. Sååå gott! =D
Kram Madeleine :)

Sara och Charlie sa...

Åh, jag älskar det där vaniljpulvret, supergott och så härligt det är med äkta vara!

Har ju glömt kommentera inlägget om sockerutmaningen, men jag är med! Den 20/4 har vi tvåårskalas och då har jag inte bestämt hur jag ska göra, men fram tills dess är det nej tack! Känns himla skönt nu efter några dagar utan :)

Pepp och kram!

Sofi sa...

Hej vännen!

Det där är ju perfekt, vart köper man sånt pulver?
Här kommer receptet på bananpannkakorna!
Ca 2-3 st (de blir rätt tjocka)
1 dl mjöl (tog faktiskt vetemjöl idag men brukar blanda lite nyttigare mjöler)
1.5 dl hirsflingor
1tsk bakpulver
Salt
En mogen mosad banan
2.5 dl mjölk
Ett ägg
Rör ihop alla torra ingredienser, blanda i mjölk o banan och till sist ägget:)
Det blir supergott med banan i:)

Ha det bäst vännen!

baraetthem sa...

Kul att hitta dig här också! (har ju redan funnit dig på insta;))
Och äntligen får jag tips på vaniljpulver, var köper man det??

Kram Fredrika

Ekenäsliv sa...

Tack för din fina kommentar hos mig!!! visst är det ljuvligt deras pralin, jag är allt lite beroende av det;-)
Ha de så kul på bloggträffen!!!
Kram Anna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!!

En dag nämre lördag :))

Det går bra med sockret. Har ju försökt hålla mig ifrån sånt i veckorna förrut också så så stor skillnad blir det inte för mig. Bara den att jag inte kan fuska lika lätt som förrut ;)

Idag ska vi till Marieberg en sväng med en kompis. Har lite ärenden sen ska vi handla lite mat.

Vad gör du idag?

Vilket väder vi hade igår. Härligt!!!
Vi var på BVC igår. Det var dags för spruta :(( Han har växt vår lille pojke. 12,5 kg och 87 lång.

Ha en fin dag! Kram

FruNeroLindström sa...

Spännande, vart köper du det? Hemma kör vi ju på filmjölk eller naturell yoggi bara för att de smaksatta innehåller socker. Detta vore ju perfekt för att variera sig lite.
Haha, ja hon var så duktig lillskruttan, gick och plockade upp allt möjligt från golvet och kom och lämnade till mig eller J sen.
Ska bli så spännande att se hur långt de kommit när jag kommer hem.

Åhhhh så trist att jag inte kan. Men som sagt, nästa gång kanske det går få till. Om jag så ska dra med övriga familj och sova en natt på hotell ;)

Ha en härlig torsdag fina du. Kramar

Tess sa...

använder oxå det vaniljpulvret! Jättebra och väl värt sina pengar!
Ha en skön helg!
Kram