måndag 8 april 2013

bloggträffen fortsatte hemma hos mig






 Vilken tur att vi hade en sån härlig träff i fredags. Jag och de fina tjejerna jag fått möjlighet att lära känna. Tack vare min lilla blogg. Det behövdes sådan energi för att ta i tu med den här veckan. Den känns extra tung på något vis. Jag är ovanligt trött men lever lite på energin från helgen.



 Jag hade dukat åt oss i vardagsrummet. Det har åkt på en vit duk på bordet. Drömmer ju om ett vitt matbord. Men sålänge man inte har det så får det duga med en vit duk istället.


Två sorters pajer blev det till lunch. En stor sallad till det. Sen ville vi ha efterrätt såklart. En stor tallrik med fruktsallad, grädde och två olika sorters mellanmålsbollar. Eftersom vi alla kör någon form av sockerutmaning fick det ju bli något alla kunde äta. Men jag tror det gick hem ändå ;)



Gott var det. Jag bara älskar fruktsallad och grädde. Och mellanmålsbollarna blev ovanligt goda den här gången. Jippi! Det är så roligt att duka fint med, och att få använda mitt fina Mateusporslin.

När fikat nästan var uppätet plingade det till på Facebook. Söta Hanna med den HÄR härliga bloggen frågade om hon fick komma förbi. Självklart! Så tio minuter senare satt ännu en härlig tjej i mitt vardagsrum och babblade som om vi träffats flera flera gånger förr. Underbart!

 Fina tjejerna Sofi, Maria och Josefin (som inte syns på bild). Så glad att jag lärt känna er!!

Tjejerna hade med sig en jättefin present till mig. Oj vad glad jag blev!
Ska visa er!

Nu ska här svängas ihop lite proteinpannkakor och sen tänker jag ta kväll!

KRAM

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vill inte missa er liksom!!! Tack för gästvänligheten!! Det var så kul att träffa ER alla tre!!! Även om det blev kort så var det jättetrevligt!!

Ps...dedär goa bollarna förtjänar ett helt inlägg. Supergoda... (kanske med ett recept kanske hint hint;-) !!!! Kram fining!

Sofi sa...

Hej vännen!

Vilken härlig dag vi hade!
Å vilket fint hem du har, det fick mig att längta tillbaka till vår fina lägenhet som vi bodde i innan vi köpte huset:)
Fick massor av inspiration!
Maten var ju fantastisk och efterrätten likaså, mums:)

Tog flera fina bilder så senare i veckan kommer det ett "hemma hos Emilia" inne hos mig:)

Här är det också trögt idag, vad beror det på tro?:)

Stor kram på dig

anettan sa...

Det ser jätte gott ut och vilka tjejer. Ha det fint. Kram Anette

baraetthem sa...

Vad fint du hade gjort till tjejerna!! Ser supermysigt och väldigt gott ut:)
Och massa heja du till löpturen på 7,5km. Jag har precis tagit tag i det igen så har en bit kvar innan jag tar den sträckan;)

Kram på dig och hoppas går bra för dig!

FruNeroLindström sa...

Smaskens fillibabba.
Ja fruktsallad är så galet gott. Och går ju variera i oändlighet.

Låter som en fullspäckad dag. Hoppas energin ifrån helgen håller humör och kropp p topp.
Morgonens träning kändes bra. Lite vila imorgon igen (har bad på jobbet så får röra på mig tillräckligt då) så hoppas jag kroppen ska vilja vara frisk för gym tors-fre med sen.

Ha nu en bra tisdag. Kram Malin