onsdag 24 april 2013

hatkärlek till benträning

Legday på gymmet idag. Mitt absoluta hatpass. Om man nu får säga så. Hatkärlek kanske är mer rätt ord.
Men trots att det tar emot och inte är så kul så är det en viktig muskelgrupp att träna. Så undan slipper jag inte ;)

Mitt benpass sen för närvarande ut så här:
Djupa knäböj 4x6
Utfall 4x8/ben
Benpress 6x10
Framsida lår (lårcurl) 2x12-15
Baksida lår 2x12-15
Mage/bål 6 set

Ju längre passet går ju lägre vikter och ju fler repetitioner. Allt för att köra helt slut på musklerna ;)
Ett kvitto på att man har kört på bra är när benen darrar när jag går ner för trappan till gymmet. Och det gjorde dom idag. Tummen upp!

Väl hemma mixade jag ihop en smoothie till mellis. Tog lite vad jag hade hemma.
Hallon, avokado, lite banan, jordnötssmör, kesella, mjölk och havregryn. 
Efter någon minut mixande blev det en härlig krämig smet. Ganska tjock så jag fick äta den med sked ;)

Halvvägs in i veckan. 
Mår ni bra?

KRAM

4 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Känner igen den där hatkärleken. Men jag försöker ju ha lite extra ben och rump fokus nu när magen inte får tränas ;) fast jag kör ju just nu mer uthållighet, fler reps och mindre vikter.
Sen kör jag lårcurlen med ett ben i taget för att ge knäna extra press, har nämligen lite småstrul med dem ibland efter en massa fotboll och innebandy förr.

Ja, nu har jag snart bara ett arbetspass kvar, sen helg. Imorgon blir det ett efterlängtat pass pump och på lör har jag lyckats övertala J om att han ska med ut och testa en variant av ett mammapass :) så då böir det kondis varvat med styrka.
Har ni några särskilda planer för helgen som närmar sig?
Kramar

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå...duktiga du !! Kan man få bara en liten gnutta av din målmedvetenhet när det gäller styrketräning !

Kraaam

anettan sa...

Du....den såg krämig och god ut....? Väl unnad efter ett sådant pass. Ha en fin dag. Kram Anette

Karin sa...

Härlig blogg du har:) /styrketränande utlandsbo