söndag 28 april 2013

vårfix på vår balkong





 Jag har haft en datafri helg. Ibland är det väldigt skönt. Massa röj här hemma har blivit gjort. Lite träning och en 25 års fest har också hunnits med.
Och sist men inte minst, vårfix på balkongen! 





 Trampade iväg till blomsteraffären i morse. Kom hem med pelargoner, frön, timjan och en tomatplanta. 
Tyckte det passade bra med lite kryddor och sallad bredvid grillen. Grillen som förövrigt ska invigas ikväll. Mmmm!


Pelargoner har verkligen blivit en riktig trendblomma de senaste åren. Kanske ska jag ge mig på att försöka övervintra dom till hösten sen. Jag får klura på den lite...



Mitt olivträd kan man ju fråga sig hur det mår. Under vintern har det tappat alla sina blad. Jag lät det vila någon månad men har nu börjat vattna det igen. Håller tummarna för att det ska väckas till liv igen. Solen värmer ju på bra när man har inglasad balkong så jag tror att det finns hopp.

Den gamla tvättbrädan fyndade jag på mormor och morfars loge i påskas. Patent Lövsjö Bruk Jönköping står det på den. Från 1889. Man kan bara fantisera om vad den kan ha haft för historia bakom sig.



Nu laddar vi för en ny vecka. En fyradagars sådan. Valborg och första maj.
På lördag åker vi ner till skåneland. Här ska springas löplopp! Är grymt laddad då jag känner att löpsäsongen startat väldigt bra!!

Har ni haft en fin helg?
KRAM

6 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Så många fina bilder från dig.
Låter som en skön helg för din del.
Och visst hinner man mer om man inte sitter vid datan ;)

Ha en skön kväll ! Kram

Anonym sa...

Vad fint ni gjort, jag har städat vår inglasade altan nu i em, köpt 1 kärlekspelargon, 1 rosa mårbackapelargon och en knallig ceris Senetti liknar prästkragar som jag ska ha nu när vi ska fira Kajsa o valborgsmässoafton på samma gång.
Härligt att våren visar sig mellan varven.
Lycka till i helgen.
Kram Marie

Villa Carl Larsson sa...

Vad roligt det var att träffa dig idag. Lika fin och glad som alltid :)

Vad fint du gjort på balkongen. Vårkänslor idag på fm. Synd på em. Kände så kallt i blåsten tyvärr. Men men.. maj är på ingång så varmare blir det.
Underbart med alla blommor. Skulle kunna shoppa och plantera hur mycket som helst.
Jag hittade stor kruka på Plantagen som jag ville ha men de hade tyvärr bara en kvar och jag ville ha två, suck. Men jag hoppas hoppas att de får in fler. Hade tänkt ha på ömsom sida av bron på framsidan.

Annars har vi oljat in altanen idag. Skönt att ha det gjort. Och sen var jag på ett löppass på morgonen innan frukost. Kändes skitbra :)

MASSA kramar och så ses vi imorgon. Tur att strejken blåstes av :)

Villa Carl Larsson sa...

Förresten så tror jag absolut att ditt olivträd kommer att överleva. Klipp ner det (om du inte gjort det) till en jämn fin boll så kommer det ta sig galant. Det tror och hoppas jag! :)

Hejja hejja för löplopp. Kanske skulle satsa på tjejmilen 2014 hihi. Kram igen

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fint du gjort på balkongen!
Det där med datorfri helg har jag också haft, det är riktigt skönt:) Men nu ikväll när jag skulle blogga kunde jag inte lägga in bilder men bytte webbläsare och då gick det, trött man blir!;)
Tror nog ditt Olivträd kommer börja grönska, mitt ena tappade ju också alla blad och såg ut precis som ditt men nu börjar det växa ut små gröna kvistar från stammen..? Ja nått grönt i alla fall:)

Kul att springa ett lopp! Heja dig!

Min helg har varit toppen:)

Kram på dig fina

FruNeroLindström sa...

Åh så fint du gjort. Så underbart nu när värmen hittat hit.
Skönt med datorfri helg. Här blev det iallafall datorfri söndag.
Ja, riktigt spännande tt få möte våren med trädgård nu. En helt ny spännande värld. Spanar ni hus?

Spännande med löplopp, vad blir det för något? Ha en härlig start på veckan. Kramar