tisdag 2 april 2013

om dubbla benpass och tussilago

Åh! Vet ni?! VÅREN här! Jag har nämligen sett årets första tussilago. Det är en speciell känsla det. Som knappt går att beskriva. Man blir så himla glad.
Vårigt väder är det också, solen värmer så skönt!

Har tussilagon kikat fram hos er?

Det blev dubbla träningspass idag. Mitt tunga benpass på gymmet stod på programmet. Djupa knäböj och utfall bland annat. Körde på och kunde knappt gå ner för trappan till gymmet sen. Precis så det ska kännas när benen har jobbat hårt! 
Sen snörade jag på mig mina nya löparskor och tog en runda i solen. Benen kändes först som bly men ju längre jag fram ju mjukare blev dom. 

Är det fokus ben och rumpa den här perioden ska det ju kännas ;) Det gäller att chocka kroppen lite då och då. Annars blir vi lätt för bekväma, Kroppen vänjer sig fort och behöver variation!

Härlig känsla att krypa upp i soffan efter ett bra träningspass!

Hoppas ni har haft en härlig vårdag!
KRAM



11 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heeeej!

Ah men då är det ju vår, om tussilagonen kommit!
Härligt! Vi har haft kalas väder hela påskhelgen.

Snart snart ses vi!
Jag ser väldigt fram emot lördag!

Nu kör jag utan socker i veckorna!!
Hur går det för dig?

Kramar!

FruNeroLindström sa...

Grymt bra jobbat. Så skönt att springa ute nu när det är ljust så länge.
Här blev det en ordentlig pw på fm med hund, vagn och god vän innan jobbet.
Men hoppas orka besöka gymmet imorgon bitti innan jobbet då jag ska jobba dag och likaså på tors morgon. Men tycker det känns lite oroligt i halsen ikväll. Men hoppas det försvinner med nattsömnen.

Så härligt med tussilago. Än har jag bara sett krokusar och snödroppar i grannens trädgård. Men sprider härlig glädje de me ;)

Ha en mysig och skön kväll i soffan nu. Kram Malin

Sofi sa...

Å så härligt!
Tussilago är verkligen ett vårtecken:)
Du är så bra med din träning! Men visst är det kul och så skönt!:)
Imorgon ska jag till gymmet efter jobbet, jag längtar faktiskt:)
Något annat jag längtar till är Lördag! Ska bli toppenkul att ses!

Ha det gott fina!

Kram på dig

Sofi sa...

Ja just det, glömde fråga hur det går med sockerutmaningen? Ska du bara köra till den 20 April eller?

Kramis

Villa Carl Larsson sa...

Låter helt underbart! Fast jag hade nog inte sprungit efter ett tufft benpass, men det är ju jag. Du är ju galen :) Bra jobbat tjejen.

Kram

Vit dröm sa...

Åh vad härligt med tussilago, har inte själv sett några ännu men däremot snödroppar, krokus, scilla och lite andra vårblommor :)
Ha en fin onsdag!
Kram Anna

Hildas hem - Sofia sa...

Wow! Tussilago är ju ett riktigt vårtecken. Här har jag tyvärr inte sett några ännu. Jag hoppas att det blir snart! :)


Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Sofi sa...

Hej vännen!

Inte behöver du vara nervös, det är ju bara vi:)
Hihi men jag vet ju hur man blir, eller hur jag blev när ni skulle komma;)
Fruktsallad och grädde är ju supergott och enkelt tex. Är säker på att du kommer på något gott till efterrätt:)
Jag har två par träningsskor som jag varvar mellan, de svarta Nikeskorna och ett par andra. Sen har jag jag andra löparskor när jag springer, behöver verkligen köpa mig ett par nya för jag har kännt lite i benen de senaste gångerna jag sprungit.

Nu är min rast slut för den här gången!

Ha det gott!

Kram på dig

Kia sa...

Nämen titta!! Nu är det vår.

Tack påsken har varit bra. Underbart väder med en massa sol!!

Precis så ska det kännas, lite lätt skakigt när man ska gå ner för trappen. :) Det är en skön känsla.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Lindas plats sa...

Åh vad härligt med tussilagos då är det vår.
Du har en trevlig blogg
Kram Linda

Anna sa...

Underbart! Jag såg faktiskt året första tussilago fastfrusen i isen på stranden i onsdags!

Hoppas på sol och värme!
Heja dig och din träningsresa. Du inspirerar verkligen!