torsdag 18 april 2013

bröd med protein

Rykande färskt bröd, finns det något bättre? Nej, det tycker inte den här brödälskande bloggerska. Ikväll provade jag dessa kesellamuffins. "Bröd" med relativt mycket protein i. Det gillas. Annars är bröd något jag vant mig av vid att äta, någorlunda i alla fall.


Dessa fick jag tips av från min fina vän och bloggerskan Josefin och receptet hittar ni HÄR
Prova vetja!

Mmm, mycket smör ska det vara ;) Bregott såklart, inget annat. Lite marmelad och ost på sen.

Kost och vad man väljer att äta handlar om balans, glöm inte det! Nybakat bröd med marmelad och ost måste man bara få äta. Ibland! Så som så mycket annat...

Det börjar klia lite i mina träningfingrar nu. Fast en liten paus har varit skönt också. Och behövligt. Nya träningsschemat är på g och jag är mer taggad än på länge. Mycket löpning, ben och bål blir det den här perioden.
Imorgon blir det backintervaller i alla fall. Helt och hållet kan jag inte riktigt hålla mig från träning!

KRAM

6 kommentarer:

baraetthem sa...

Vad jag gillar att kika in här och få lite träningsinspo. Och bra mattänk. Äter själv inte så mycket kolhydrater men älskar ju mackor (vem gör inte det) så det är var bra tips till mig:)

Kram på dig!
Och massa heja dig som är du duktig med träningen!

FruNeroLindström sa...

Åh så gott, där är vi ju så lika. Bröd och andra onödiga kolhydrater i lagom mängd, då och då. Man får inte glömma att leva. Då tappas motivationen direkt.
Och så gott det smakar när man inte äter det så ofta =)

Åh, det kryper i hela mig. Men den envisa förkylningen håller sig kvar, nästan rinner, huvudet är tungt, kroppen trött och halsen lite halv raspig.
Men går ju på min jobbhelg nu, så fortsätter träningsvilan iallafall till Söndag. Sen tänkte jag köra med mammorna på måndag och se hur det går.
Fast en promenad med Dix tänkte jag faktiskt ta nu på fm med. Jimmy har annars tagit henne själv nu ons-tors för att se om "hel-vila" skulle hjälpa.

Men hoppas du får ett riktigt skönt back-pass och en mysig Fredag. Har ni några särskilda helgplaner?
Kramar

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hjälp va det lät skoj med backintervaller..det va länge sedan. Är det strupen du kör i ?

Lycka till och fin helg..kraaaam

anettan sa...

Jag hade aldrig klarat av att sluta äta bröd....jag bara älskar bröd i alla former. Hopas du har en fin kväll. Kram Anette

Junitjej sa...

Brödet ser väldigt gott ut!!

s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) sa...

Oj vad gott det ser ut! Det måste testas!! :) Tack för tipset!
Kramisar