måndag 8 april 2013

om gårdagens löprunda som var helt fantastisk

Gårdagens löprunda var helt fantastisk. Precis sådär jag vill att alla löprundor ska kännas.
Målet var att springa längre än jag brukar. Alltså längre än fem kilometer.


Och jag sprang. Och sprang. Och sprang. Första 4,5 km kändes hyffsade. Bättre än vanligt men inte helt klockrena. SEN, när jag kom in i den där berömda andra andningen, kickade jag igång ordentligt. Benen bara gick och jag tänkte inte på vad jag gjorde. Den känslan är helt obeskrivlig och något jag inte känt sådär värst många gånger när jag sprungit. 

När jag kom in var jag hög och lycklig på endorfiner. 7,5 km blev det. Lite bitter så här i efterhand att jag inte sprang längre. Det hade jag ju orkat utan problem. Men det får bli en annan gång. 
En mellanmålsboll och lite aminosyror smakade väldigt bra efteråt! 

Det är ju det här som är så härligt med träning! Kickarna det ger, på ett eller annat sätt. 
Ja, det är som en drog. Man vill bara ha fler och fler kickar ;)

Önskar Er en fin start på veckan!
KRAM

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt !!! Och perfekt väder var det också!!
Kolla gärna in tävlingen hos mig om du gillar Ylva Skarp!!:) kram!

Anonym sa...

Dina träningsbyxor är grymt fina förresten!! Är du nöjd har tänkt köpa sådana fast inte gjort det än!! Kram igen!

Anonym sa...

Hej på dig! Vad duktig du är. Du måste ha jättebra kondis. Förstår att det ligger mycket träning bakom. Bra jobbat!

Vad fint bordet ser ut. Det är ju vintage, vet jag! Jag köpte en bok härom dagen som heter "Vackert med vintage". Det hade platsat i den boken, alltså. Helt klart. Det ska ju vara litet slitet och avskavt :)
Kanske synd att måla det ....? Men, det är ju ni som ska det, inte jag :) Hoppas ni trivs med det!

Kram MM


FruNeroLindström sa...

Härligt, förstår precis vad du menar. Underbar känsla. Ibland är det konstigt hur tunga de första km kan kännas när man sen ser hur bra resterande pass blev.

Ha nu en härlig och solig måndag. Kram Malin.

Kia sa...

Skönt! Jag kan tycka att det suger lite efter en stund men sen flyter det på och så har jag 2 skitbackar eller rätt bra flåshöjare om man ser det från det hållet som jag brukar öka lite i. Känns lättare då och sen springer man av sig det värsta och kan fortsätta lite till. : )
Springer du hela 7,5 km eller ingår uppvärmning i det?

Ha en toppen dag!
kram Kia

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Hej!

Jag sprang mycket för några års sen, men har fått problem med luftrören på senare tid så det är inte alls lika roligt längre. Jag vet mycket väl hur den känslan när benen bara går är, underbart!

Vi var i väg i fyra nätter, men man kan med fördel vara där längre! JAg rekommenderar väerkligen New York, åk dit om ni har möjlighet!

Ha en bra vecka, kram Johanna