måndag 1 april 2013

personbästa i bänkpress

Så skönt att vara tillbaka på gymmet igen efter 3 dagars träningsvila. Kroppen kändes härligt pigg och fräsch. Så pigg och fräsch att jag satta nytt personbästa i bänkpress: 50 kg!! Och det eftersen jag jag gjort 6 set på annan vikt, stegrade mig upp till 50 kg.

 Ibland behöver kroppen de där extra dagarna vila. Det är viktigt att komma ihåg. Återhämtning är en del av träningen! 


Glad och grymt nöjd bloggerska. Som ser lite trött ut ;) För nej, jag brukar inte alltid sminka mig innan jag går till gymmet... 

Härligt att börja den här första vårmåndaden så bra. 
Nu kör vi!

Förresten! Vilka är med på sockerutmanig igen?! 
Vi kör fram till den 20 april. Har inte riktigt bestämt mig för om jag kommer köra helt utan socker eller med en "ätardag" i veckan. Svåra beslut ;) 
Var med du också!

KRAM

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på men en el två ätardagar här denna gången!!:)
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Du är galet duktig, vet du det!!??!! Wow! Bra jobbat! Och du, jag är gärna med på sockerutmaningen. Om det "bara" är till den 20:e april och jag startar fr.o.m. i morgon så kör vi ingen ätardag eller hur?!? Hjälp mig nu. Äter så mycket skit och måste rensa kroppen och knoppen. Tänkte köra ett löppass i morgon. Kanske igen tors kväll. Vill du hänga med då? Är nog inte hemma för än tidigast 17 och då nåt lätt att äta och sen löpning. Men i så fall får du inte ha så höga krav på den mest otränade i stan. Verkligen! Tänkte mest för sällskapet och att röra på sig. Svara mig gärna på fb, mer aktiv där hehe
Massa kramar

Villa Carl Larsson sa...

Menade löpning tors för att förtydliga :)
Och du? Det här schemat som du brukar kryssa er sockerutmaning på. Kan du maila mig ett sånt så jag kan skriva ut och kryssa. Måste se hur duktig jag är hmm hehe :)

anettan sa...

Vilken kvinna...ja men musklerna behöver lite vila också. Kram Anette

Linda sa...

You go girl! Fasen, vad duktig du är!

Ha en bra dag!
Kram Linda

FruNeroLindström sa...

Jag är med, skrev till Sofi detsamma.
Men mitt mål är att försöka hålla mig borta helt från sötsaker som godis och bakverk. Med undantag från farmors kalas eventuellt.
Men kommer låta mig äta lite nötter istället på lördagen om suget kommer på.
Men varför bara till 20/4?

Men Men, vi får se hur det går ;)
Tänkte göra ett inlägg om det jag med och se om det blir fler som hänger med.

Grattis till pb, grymt bra jobbat. Fy sjutton var jag längtar efter att få börja pressa mig mer sen till hösten igen.
Men vila kan verkligen ge grymt bra resultat, något man lätt glömmer.

Ha nu en härlig tisdag.
Kram Malin