söndag 31 mars 2013

påskhelgen

En härlig påskhelg har vi haft. Förutom att umgås med tjocka släkten och varit på en hockeymatch utan dess like (vi såg Leksand gå upp i Elitserien, en upplevelse även för mig ;)) har helgen bestått av det här:


Sparkåkning hos mormor och morfar. Barndomsminnen väcktes till liv och oj vad det gick. Försökte få sambon att prova, men han vågade inte ;)


Vaknat upp av att solen lyste in genom de här vackra fönstren...


...vänt huvudet åt andra hållet och skådat en av mormor o morfars fina kakelugnar. Man kan vakna sämre. 
Ätit mormors goda mat har också hunnits med, stek, potatis och sås it is!


Åkt ännu mer spark. Denna gången utför backen ner mot...

...logen. Där vi fyndade bord. Ett ljuvligt slagbord. De har en riktig skatt hos sig med gamla möbler. Detta ska få flytta in i vårt kök så småningom. Lycka!

Nu har vi en dag ledig kvar. Fix här hemma och träning står på programmet. Efter tre dagars vila längtar jag till gymmet!

Hoppas ni har haft en härlig helg!
KRAM

6 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Åhhh, ni ser ut att haft en helt fantastisk helg. Riktigt längesen man åkte spark.
Ha nu en härlig sista ledig dag innan kortveckan tar vid.
Kramar.

Hemma på Sjuan sa...

Låter som en härlig helg! Så mysigt att vara hos mormor och morfar. Kakelugnar, helt underbart!
Här körde vi ett gympass idag och det blir imon oxå, förhoppningsvis med lite fys om inte halsen blir värre...
Kram Suss

Sofi sa...

Hej vännen!

Å vilken härlig helg ni haft!
Kan tänka mig att det var en upplevelse att se Leksand gå upp i Elitserien:)
Så mysigt ni verkar haft hos din mormor o morfar och så vackert de bor:) kul att göra möbelfynd med;)
Min helg har också varit toppen, igår premiär grillade vi och idag har vi ätit Påskmat hemma hos mamma o pappa tillsammans med Gustavs mamma:)
Jag har också varit på gymmet idag, I love it!!!
Är sjukt taggad att köra igång sockerutmaningen imorgon!
Nu ska jag sova!

Kram kram

P.s Såg ditt meddelande på Facebook, tycker allt var toppen, ska kolla upp de där inredningsbutikeena du länka till:)

anettan sa...

Låter och ser ut som ni njuter och det gör ni helt rätt i. Njut en dag till, det tänker jag göra. Kram Anette

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!!

Vi har haft en toppen helg. En hel del sol, släkt på besök och en massa mat.

Ja, jag är gärna med från och med idag!! Men tänkte bara i veckorna. Vill allt fika lite på lördag ju ;)

Åh vad jag längtar till på lördag!! Skrev precis ett svar på ditt mail. Att det spelar inte mig så stor roll. Bestäm ni andra ;)

Kul med ett nytt bord!!

Vilket härligt hus de verkar att ha din mormor och morfar!

Tänkte på er när jag såg att Leksand vann ;p

Vad händer i veckan?

Kram

Linda sa...

Åh, vad kul att åka spark. Det var evigheters evigheter sedan jag gjorde det men jag kommer ihåg att det gick undan. :)

Kram Linda