onsdag 6 mars 2013

frukta och bära lite mera

Jag är inne i en riktig frukt och bär period. 
Hallon, blåbär, mango, annans, kiwi, jordgubbar, banan. 
You name it!

Frysen är alltid full av diverse frusna bär. Och mango. Som jag ofta äter som den är. Frusen i små bitar. Gott snacks faktiskt, prova vetja.

Sen är ju bär och frukt toppen att toppa kesellan, youhurten, gröten och proteinpannkakorna med. Mycket färg och mycket smak. Sånt man blir glad av. Och som kroppen mår bra av.

Att frukt och särskilt bär innehåller massor med vitaminer och antioxidanter vet vi ju. Frusna bär behåller dessutom de allra flesta nyttiga ämnen då de fryses när de har mognat i solen. De mognar alltså inte på väg till affären som de allra flesta frukter och färska bär gör.

frukta och bära lite mer där ute. Det mår vi bra av!

Önskar er en fin fin onsdag!
KRAM

5 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Åh frusen mango älskar jag att gå och suga på. Men var ett tag sen jag hade hemma. Så får nog följa me hem nästa gång vi handlar. Annars är jag inne i en riktig hallonperiod. Gott till typ allt :)

Jag är ledig den helgen den 13:e. Så då kan jag :)

Hoppas du får en riktigt härlig onsdag. Kram Malin

Kia sa...

Fruktsallad är en favorit att göra. Gärna med en klick grädde till! : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Det där med frysta bär har jag aldrig tänkt på, tänk att man lär sig nåt nytt varje dag. :)

Fin tröja, en av mina favvofärger också!

Kram Johanna

anettan sa...

Jag ska nog anamma ditt råd, nyttigt råd. Kram Anette

Sofi sa...

Hej vännen!

Älskar frukt och bär!
Här är också frysen full:)

Hoppas att du haft en bra dag!?

Kram på dig