fredag 29 mars 2013

önskar glad påsk med ett sillrecept

Jag vill titta in och önska er en härlig påskhelg!
Vad hittar ni på?

Vi har lite av varje på schemat. Släktträff. Hockey i Leksand. Mys med mormor o morfar och lunch hos farmor. Tror det kommer bli en toppenhelg :)


Jag fick tillåtelse att ge er receptet på den goda sillen som vår underbara kock på jobbet gjort. Lite fusk-sill men hur god som helst så det spelar ingen roll. Tyvärr har jag inga exakta mått men tror inte det kan bli så fel.

Ta en burk löksill. Ta bort de allra största lökbitarna men spara spadet. Riv skal och pressa saft ur en apelsin, riv ca 3 cm ingefära och finhacka ca 3 cm purjolök. Blanda samman allting och låt stå över natten. 
KLART! 

Detta får bli gåbort presenter i påsk :) 


GLAD PÅSK 
på er kära ni och
stor
KRAM

3 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Spännande, låter tom som ett sillrecept jag skulle kunna våga mig på ;)
Fick mig en joggingtur på fm, fast med även Stella som sällskap i vagnen, men får se det som lite extra gratis träning med motståndet det ger.
Annars är det ju bara jobb som gäller. Men vi påskmyser lite även på jobbet.

Ha nu en riktigt trevlig helg. Låter som du har underbara dagar framför dig. Kram Malin

Sofi sa...

Hej fina!

Tack för receptet!

Du det ser bra ut för Leksand:)
De får gärna följa med Örebro (som blev klara igår, johooo!;) upp i Elitserien:)

De här dagarna ska vi umgås med familj och vänner, äta god mat och träna lite:)

Glad Påsk kära vän!

Nu är det bara en vecka kvar tills vi ses! Längtar!

Kram på dig

Linda sa...

Önskar dig en glad påsk tillbaks.

Nu ska här snart ätas påskmat i stora lass. Tur att jag stått på löpbandet nu på morgonen så att jag slipper lite av det dåliga samvetet. ;)

Kram Linda