torsdag 21 mars 2013

ljuva mellanmål

Det finns inte mycket som slår mellanmål efter ett bra träningspass. Oftast äter jag ett riktigt mål mat 1-2 timmar efter träning. Men ibland, då man vet att det kommer dra ut på tiden med maten ser jag till att få i mig ett ordentligt mellanmål.

Efter benpasset idag (mina stackars ben som inte hunnit vila ordentligt sen sist, haha. Så blir det ibland) blev det kesella med blåbär, två naturella riskakor med jordnötssmör och banan och en kopp kaffe. 
Vips sa det så låg alla härligheter i min mage! 


Vad är ert bästa mellanmålstips? 
Jag gillar ägg, kesella med bär, smoothies av olika slag, youghurt med lite musli, riskakor, en bit ost och lite köttpålägg, banan och nötter.... Ja listan kan göras lång :)  Det viktigaste är att mättnadskänslan sitter kvar länge.

Ikväll väntar en kväll med goa tjejer, har längtat hela veckan!

Tusen tusen tack för alla era fina kommentarer, både här och på facebook, till det HÄR inlägget! Goa ni!
KRAM

1 kommentar:

miss_fajt sa...

Åh, ska köpa en burk jordnötsmör efter Aprils fitnessfight :) Alltid nåt att se fram emot!

Mitt favoritmellis är kvarg men en klick keso med hackad banan och sharonfrukt i. Strävt och sött på samma gång!