fredag 1 mars 2013

träningsinspiration

Vilken typ av bloggar läser ni?!

Förutom alla underbara små inrednings/vardagsbloggar jag läser dagligen läser jag mest träningsbloggar just nu.
Tänkte jag skulle tipsa om några bloggar som inspirerar mig massor:

Pt-Fia - inte bara massa bra och funktionella träningstips, hon bjuder även på smarriga recept och mycket feelgood. Hon har en otroligt sund inställning till livet.
Trend och Träning - inte bara en imponerande fyra barns mamma som just åkte öppet spår på 7,5 timme, hon har grymt snygg kropp också.
Sprak i baken - feelgood blogg med mycket bra tränings och kost tips.
Aldrig Vila - följer främst tjejernas inlägg på sidan, giganter i träningsvärlden och otroliga inspirationsskällor
Olga Rönnberg - läser inte hennes blogg regelbundet men gillar hennes sida på facebook. Hon sätter ofta huvudet på spiken, i mångt och mycket.

Alla dessa, utom Aldrig Vila, som är en klass för sig, har väldigt sund och bra inställning till mat. Inget hokus-pokus vilket jag gillar!
Pt-Fia skrev ett klokt inlägg här om dagen som är värt att läsa. Läs det HÄR

Verkar som om det var falskt alarm med febern. Känner mig, efter 10 timmars sömn, betydligt piggare idag.
Så ikväll blir det att bättre på ryggformen. Chins står på schemat.

Hoppas ni får en underbar och solig fredag!
KRAM

7 kommentarer:

Linda sa...

Tackar, tackar för dom bloggtipsen. Ska kika in hos alla och se om jag kan finna inspiration.

Ha en bra fredag!
Kram Linda

Linda sa...

Inspiration till nya övningar och nya recept, vill jag bara tillägga. :0)

FruNeroLindström sa...

Tack för tipsen. Alltid kul att hitta nya träningsbloggar att spana in.
Körde ett rygg och bröst pass på morgonen. Och har faktiskt lagt till chins, fast i maskin, så jag kan öva upp tekniken lite inför höstens utmaning att börja klara iallafall 1 ;)

Kul med lite fest, sker väldigt sällan hos oss med, men ibland är det otroligt trevligt. Skönt med att du känner dig piggare. Kram

Kia sa...

Fundera faktiskt på det igår. Just på vilka bloggar jag läser och varför. Trots att jag inte är något loppisfreak och vintage så förekommer det på många bloggar jag läser. Fast även om jag själv inte gillar loppis tycker jag det är kul att se vad andra får till av det! Jag läser väldigt blandade bloggar, såna som inspirerar på ett eller annat sätt. Träning, vardag, hemmet, trädgård m.m.

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Sofi sa...

Hej vännen!

Tack för bloggtipsen, ska spana in dem när träningssuget kommer;)

I helgen ska vi kolla mycket på sport, friidrott och skidor, mitt bästa:)

Skönt att det inte blev något mer med febern, här börjar det bli lite snorigt men känner mig pigg för övrigt:)

Vad händer för er i helgen?

Kram på dig fina!

Anna sa...

Blir alltid lika imponerad och inspirerad när jag läser om din träningssatsning! Du är galet duktig duktig och en riktig inspirationskälla..

Vill passa på att tipsa om en tävling som jag har hos mig där man kan vinna härligt ekologisk hud- och hårvård från c/o GERD. Välkommen att delta
http://husprojektet.bloggplatsen.se/2013/02/24/9511670-tavla-om-valfri-produkt-fran-c-o-gerd/

Anna sa...

Blir alltid lika imponerad och inspirerad när jag läser om din träningssatsning! Du är galet duktig duktig och en riktig inspirationskälla..

Vill passa på att tipsa om en tävling som jag har hos mig där man kan vinna härligt ekologisk hud- och hårvård från c/o GERD. Välkommen att delta
http://husprojektet.bloggplatsen.se/2013/02/24/9511670-tavla-om-valfri-produkt-fran-c-o-gerd/