onsdag 20 mars 2013

lite påskpynt

Igår kom lite björkris in här hemma. Nu väntar jag på att de ska slå ut.


Om jag känner mig själv rätt är det nog det enda påskpyntet som blir här. Eller så får det komma i lite vita fjädrar till helgen. Får klura lite på den.


Påskpyntar ni något? 
Annars är jag sugen på att ta in mer och mer vår. Pasellfärger. Ljust. Vitt. Lite svarta detaljer. Så tänker jag just nu. Åh, det är så härligt att vi har hela våren och sommaren framför oss!

Vi får se om det blir något bakande i påsk. Nya numret av Elle Mat har många härliga recept. 

Hoppas ni har haft en fin onsdag. Snart är det fredag igen ;)
KRAM



3 kommentarer:

anettan sa...

Jag har det väldans så sparsamt med påskpynt. Ha en bra kväll. Kram Anette

Sofi sa...

Hej vännen!

Här påskpyntas det med ris, fjädrar och ägg:)
Ja visst är det härligt att tänka på att vi har våren och sommaren framför oss (även fast de känns långt borta idag:)

Ha en mysig kväll nu vännen!

Kram på dig

FruNeroLindström sa...

Mysigt. Jg var sugen på att ge mig ut igår och hämta hem lite ris. Men slutade aldrig snöa. Så Stella och jag letade istället fram vår minimala låda med lite enstaka påskpynt.
Annars blir det inte mycket pyntat hemma i år i och med renoveringskaoset. Svårt att få till någon mysig känsla när det bara känns rörigt.

Men lite sugen på att påskbaka något till skärtorsdagen innan jag går på och jobbar hela påskhelgen. Vill ha lite mysig påskmiddag då nämligen.

Idag väntas annars vilodag. Lite snöskottning och en hundrunda i em bara kanske.
Jag har annars börjat känna av mina fogar lite smått :s så har jag otur var det nog sista gympa passet igår. Dumt att fresta med alla hopp.
Men bara våren kommer så kan man ju springa mer ute och då bara korta stegen för att belasta mindre och så fortsätta med styrketräningen.
Annars är vi redan i v 23 så har väl så smått börjat räkna ner ;) "bara" ca 125 dagar kvar.

Hur har det gått med halsontet? Piggare igen? Kramar