söndag 24 mars 2013

kalas och bebismys

Ni må tro att jag har haft en bra söndag!
Kalas för goaste lilla tjejen som fyllt 4 år. Sambons systerdotter. 
Hon hade själv dukat bordet och gjort i ordning tårtorna. Resultatet blev mer än utmärkt på alla plan.


Egentligen kör vi ju sockerfritt på söndagar. Men vi var båda rörande överrens om att den här dagen fick bli ett undantag. Inte varje dag man firar en fyraåring liksom. 

Och det är inte varje dag man får mysa med en 1,5 dygns lite bebis. 
Tidigt igår morse blev nämligen 4 åringen storasyster för andra gången. Så det var inte bara kalas. Vi fick även träffa lilla Vera för första gången. Vilken liten sötnos!

Ja ni må tro att jag haft en härlig söndag. Fylld med massor av energi för kommande vecka. Två fyradagarsveckor på raken. Det gillas!

Har ni haft en fin helg?
KRAM



8 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Va mysigt!!!
Å, det är din svägerska alltså, jag som trodde det var din syster, hi hi;-)
Ha en skön 4-dagars vecka nu!! Härligt!
Kram Anna

Sofi sa...

Hej vännen!

Å bebismys är det bästa! Vilket bra avslut på helgen:)
Så det blev en liten Vera, så sött:)

Jo men nu är jag sugen på en riktig sockerutmaning. Känner mig supertaggad men tror det är bäst att börja efter Påsk, det är ju så mycket middagar och godsaker som bjuds på då:) Hur känner du?

Jobba och träna ska jag göra de närmsta dagarna, sen ser jag jag fram emot fyra lediga dagar!
Ska ni göra något speciellt i Påsk?

Kram på dig fina!

anettan sa...

Är det kalas så är det ju och ett sockerfritt kalas låter inte lika kul som ett med socker haha. Önskar dig en fin start på veckan. Kram Anette

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!!

Låter som en alldeles förträfflig söndag! Och vilken tur att ni köpte en större storlek på den där tok söta bodien.
Vad fick 4-åringen i present då?
Hoppas Johanna var pigg och kry efter förlossningen.

Jag tror jag börjar med bara i veckorna. Sen kanske jag utökar det hela ;)) Vill ju äta gott på vår träff ju ;))

Idag ska jag och S knata över till en kompis här nere i byn. På förmiddagsfika.
Imorgon ska jag skämmas bort med först en ansiktsbehandling sen ett besök hos frisören. Ska bli så gött!!!
På fredag kommer min kusin och hennes familj från Finland. Så det blir att umgås med dom hela helgen.
Så ser min påsk vecka ut!!
Bara hoppas att jag och S klarar oss från förkyldningen Micke går och dras med. Håller alla tummar!!

Ha en fin dag!! Kramar i massor

FruNeroLindström sa...

Så gosigt, både bebis och 4 års mys + kalas. Förstår om du börjar längta. Vi har ju Skruttan och ändå längtar jag efter nr 2 massa. Men sen så räcker det för vår del :)
Förstår att det gav energi för veckan.
Skönt med kortvecka med. Jag har ju ledig vecka. Och efter allt renoveringsjobb i helgen blir detta en lat-måndag utöver mammaträningen.

Hoppas du får en härlig start på veckan. Kram Malin

Therese sa...

åh vad mysigt att gosa bebis:)

Vilket fint namn hon har fått, jag håller på och övertalar min sambo om att det ligger en liten Vera i min mage:)

Kramar

Jannie sa...

Åh!Bebismys!!<3
O va bra det passar dig! ; )
SÅ söta bilder från kalaset!
O du hurtbulle?Fan va du är duktig!
Respekt!o stor kRAM

vitapusselbitar by me sa...

åååå vilka Härliga bilder, och vilken fin dag ni värkar ha haft.
dessa små liv, vilka under.
Fina namn på två fina töser.
kram elle