tisdag 12 mars 2013

ljus, i dubbel bemärkelse

Vill titta in och önska Er en fin vecka! 
Vi går närmare och närmare våren för varje dag.
Nu är det nästan helt ljust när jag går upp om mornarna. Runt halv sju tiden.
Jag ska verkligen se till att njuta av den ljusa årstiden vi har framför oss.


På tala om ljus. Här har vi ljus i dubbel bemärkelse. Bilderna är faktiskt tagna strax efter sju i måndags morse. Tänk att det var bra fotoljus redan då. Härligt!
Jag är lite kär i min nya ljusstake. Det är en julklapp från mina syskons mamma. Som fick följa med hem hit i helgen. 



Klassiskt och stilrent från Design House Stockholm. Högblankt vitt med svarta detaljer. Underbart om ni frågar mig! 

Funderar mycket just nu. På bloggen. Och vad ni vill läsa om. Tell me! 
Vad vill ni se mer av här? Vad saknar ni? 

KRAM



11 kommentarer:

Sofi sa...

Hej vännen!
Jättefin ljusstake!
Ja men visst är det härligt med de ljusa morgnarna och kvällarna! Man blir liksom lite gladare:)

Det blir träning för mig i veckan också, jag har bestämt att jag ska träna varannan dag nu i början så att jag inte skadar mig som jag gjort de senaste gångerna. Sen blir det nog en tur till blomsterlandet imorgon för lite inköp av ris, blommor och kanske någon krans:)

Jag gillar ju din blogg som den är! Gärna mer träningstips och nyttiga recept intresserar mig just nu:)

Hörs snart!

Kram på dig

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Jajamen, från jobbet. ;)

Nu såg jag att en till stol är på väg att braka samman, men nu får det räcka för ett tag, haha..

Snygg ljusstake, väldigt stilren och enkel...

Underbart med ljuset, det håller jag med om. =D
Har ni också sådär svinkallt som vi har här? Brrr. Fast ljuset gör att man har vår i kroppen, det är härligt!!

Tack för inbjudan. Jag känner att det är lite långt att åka tyvärr... :(


Kram Madeleine

Vita huset 28 sa...

Hej jättefin ljusstake o annorlunda med.

Ja visst är de härligt o vakna o det redan är ljust ute.

Tack för inbjudan till bloggträff. Fast jag kan inte, vi har inte kommit hem från Teneriffa än då.

En annan gång kanske då
Kram Camilla

Linda sa...

Den där ljusstaken gillar jag skarpt.

Jag läser gärna om allt du skriver men om jag ska välja några kategorier så blir det träning, kost och inredning. :)

Ha en bra dag!
Kram Linda

Vikeskärs hem och ting sa...

Hej hej, snygg stake :)

Tack för inbjudan, kan tyvärr inte då, jobbet vankas då.
Hoppas på fler ggr :)

Kram

FruNeroLindström sa...

Jag älskar den blandning du redan har i bloggen, med träning, kost, inredning och allmänt.

Ja, och lika så de ljusa eftermiddagarna. Härligt att känna att det går åt rätt håll. Men idag går det bakåt i Småland. 5 cm snö har vi fått på bara några timmar i eftermiddag :(
Hoppas ni slipper undan från det.

Ja du, annars räknar jag ner. Snart är 7dagars jobb-veckan över och jag känner för att frossa godis och bara mysa hela fredagen ;) kram Malin

Anna sa...

Ja, visst är det härligt att vi går mot ljusare tider! Underbart!

Finfin stake du köpt! Tidlös!

Imorgon ska nr 4 av Drömhem och trädgråd finnas i butikerna!

Kram!

Jannie sa...

Underbar ljusstake!
Håller med om att det är ljust o härligt,men va hände??All snön i natt liksom.Tjenare...

O du kompis?din blogg är så jäkla bra som den är!<3 Tråkigt svar kanske,men jag vill inte att du ändrar på något!
KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Åh den ljusstaken är ju så snygg!! Vilken present. Åh så vit! Kan ju inte bli bättre.

Hur mår du? Känner du dig piggare? Segt när man inte känner sig på topp.

Igår var jag in och jobbade en stund. Var ett möte som jag behövde vara med på. Förlängde även min mammaledighet till 1 maj. Vi har nämligen inte fått något inskolningsdatum ännu. Vilket dagis blev klart igår. Så jag har svårt att tro att jag kan börja den 2 april.

Idag blir det tvätt, storhandling och eldning i kaminen. Kallt som sjutton idag.

Har du pratat med Johanna och Villa Sjöhaga?
Vi kommer med bil. Jag och Sofi. Så vi kan vara kvar så länge vi vill :p

Ha en fin dag! Kram

homebyCaroline sa...

Å det är superhärligt att det är ljust längre nu! Mer fotoljus åt folket :)

Ha en fin dag!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tycker inte att det är så tråkigt att det blev en månad senare faktiskt. Gillar ju att va hemma ;)
Jag kommer jobba i 2 månader sen är jag ledig i 2 månader ;) Gött!!

Idag tvättar vi och eldar i kaminen. Och ikväll ska jag åka och stor handla. Det är väldigt tomt i skåpen just nu.

Ok, det är dags för bebisen att komma då. Då lär ju inte Johanna bli med förmodligen.
Hoppas på att Malin kommer.

Har du sett nya serien "The Following"?

Kram