onsdag 27 mars 2013

om det här med träningssug

Funderar lite på det här med träningssug. Det där suget som är så himla viktigt att känna för att ta sig till träningen, vilket träning det än handlar om.

I januari bestämde jag mig för att börja träna fem dagar i veckan. Jag skulle prova och se om jag gillade det. Ge det en chans. Och det har gått så himla mycket bättre än vad jag trodde. 
För det är faktiskt som att träningen är som en drog. En väldigt bra drog om ni frågar mig :) Det är svårt att sluta. Suget kommer liksom av sig själv. Tror det beror på att kroppen är så van.

Självklar finns det dagar det känns trögt att ta sig iväg. Men oftast försvinner den känslan bara jag kommer igång.

Jag tror det är väldigt viktigt att hitta den träningsform som passat just dig. Som är rolig och sätter igång ditt träningssug. Jag tror även att du behöver göra det som en vana för kroppen. Det kan ta någon vecka. Lika van som kroppen blir av att vara stilla, lika van blir den av att börja röra på sig.

För det välbefinnande som känns i kroppen av träning borde alla få känna!

Och vet ni. All träning som blir av, är bra träning!

Idag blir det dock träningsfritt. Det behöver kroppen också!
Jobb och middag med goda vänner ikväll. En bra onsdag!

KRAM

1 kommentar:

Kia sa...

Visst är det så att man kommer in i det och det är så himla skönt men tyvärr är det lika lätt att komma ur det! Sjuk en vecka och det blir så himla trögstartat men men det är bara kämpa på och så är man där igen.
Ha en toppen dag!
kram Kia