torsdag 14 mars 2013

coreträningen

Ni är ju för goa, bilr så glad att ni gillar bloggen precis som den är :)
---
Jag vet. Jag har pratat om coreträning förut, ni kan läsa det inlägget HÄR.  Men jag kommer fortsätta tjata om denna viktiga träning! 

Med en stark core orkar du BETYDLIGT mer! Så är det bara. Orkar du hålla upp din kropp ordentligt presterar du bättre i princip alla styrkeövningar. Snygg hållning får man med!

Core = mage och rygg träning alltså. Så vi inte missförstår varandra här ;)

Ledsen för suddiga bilder. Iphonen hänger inte med så bra i rörelser ;)
Sidoplankan är min absoluta hat-övning. Men jag tragglar den ändå. Med tårar i ögonen emellanåt för jag blir så frustrerad. Jag är nämligen ganska mycket svagare i vänster sida än i höger. Vilket kan göra mig så arg ibland, haha. Men övning ger färdighet. Det är det som är det braiga med coreträning, resultaten kommer relativt fort. Igår stod jag rekord-länge på båda sidor. Så visst händer det saker.

Jag är nu klar med min andra fyra veckors period av träning. Ska fila på nytt träningsschema i helgen. 

Dagens hemmafrukost. När den är som bäst. Fiberhavregrynsgröt med blåbär och russin, ägg, kaffe, c-vitamin och kiwi. Nu kickar vi igång veckans näst sista dag. Galet vad veckorna går fort. Vinter har det blivit igen med... Usch! 

KRAM

7 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Den är skit bra och väldigt otäck. Se den!!! :))

Vilket härligt dukat frukost bord. Här blev det en kopp kaffe och en ägg macka. Kändes alldeles för kallt för att äta fil som jag annars äter.

Vad hittar ni på i helgen?

Kram

Linda sa...

Jag skulle väldigt gärna vilja ha lite tips på rumpövningar. Rumpan får ju sitt i vissa av de övningar jag kör nu men om du har några övningar på lager som är koncentrerade till rumpestumpen så får du gärna dela med dig.

Var hämtar du själv inspiration till dina träningsprogram?

Idag mellan kl. 09.00-12.00 kommer DHL med vårt löpband. JIPPIEEE!!!!

Kram Linda

Jennys gömma sa...

Duktiga du!
Tack för att du inspirerar o pushar oss soffpotatisar! ;)

kram Jenny

Sofi sa...

Hej vännen!

Heja heja!

Det där ser nästan ut som min hemmafrukost (äter ju oftast på jobbet, gröt och ägg är ju både gott och nyttigt!:)

Ha en fin dag!

Kram på dig

Kia sa...

Japp, den är jobbig men skam den som ger sig!!

Ha en toppen dag!
kram Kia

FruNeroLindström sa...

Bra skrivet. Coren är ju verkligen kärnan. Försöker nu vara niga me att träna sidor och rygg iallafall. Så sidplankan körs bara statiskt nu, helt still. Men är ju som sagt en favorit här ;)

Smarrig frukost. Finns inte mycket som toppar det.

Tyvärr lutar det åt att jag inte kan den 6:e om inte grannarna kommer så pratade Jimmy och hans pappa om att lägga golvet i källaren för hans pappa var ledig den helgen. Och misstänker att Stella inte kommer vara sugen på den längre resan tur och retur samma dag. Så tyvärr kan jag fortfarande inte ge besked.

Hur är det med halsen nu? Idag känner jag mig lite piggare igen. Och fick till ett pass pump innan lunchen så är extra nöjd med dagen. För vid 21 går jag ju dessutom på helg :)
Kramar

Anonym sa...

Härligt med din träningsinspo!! Jag undrar också vart du hämtar din träningsinsporation ifrån!!;)) kram