tisdag 10 augusti 2010

Emilia i blåbärsskogen



Jag har varit ledsen över att jag inte kan åka någonstans o plocka blåbär och svamp eftersom jag inte har någon bil... Så när jag o Charlotte skulle hitta på nått idag var aktiviteten given, blåbärs- och svampplockning! Tyvärr hitta vi ingen svamp...
Vi fick till o med oss Rikard o hans kompis Filip, kors i taket :)

När vi kände oss klara (och var haft uppätna av myggen) släppte vi av killarna så de kunde äta pizza och jag o Charlotte åkte hem till oss och smaska lite blåbär med mjölk på balkongen:)

Hade jag haft bil hade jag varit betydligt mer i skogen, särskilt i sådana är tider :)
Har ju scout-blod i mig!

4 kommentarer:

Inga sa...

Säg bara till om du behöver låna en bil. Du får gärna låna våran :))

Marica sa...

Jag vill oxå plocka blåbär men jag har ingen aning om vart jag ska leta efter dem :) jo i skogen då men har ingen bra skog som jag vet att jaa där finns de :)
Hade min pappa varit hemma nu hade han plockat kantareller för fulla muggar, han har bra ställen han men vad hjälper det; jag gillar ju inte svamp!
Nu ska jag ta tag i livet efter min sovpaus.... suck .)
Hörs sen o bestämmer om imorgon!
KRAM

Emilias sa...

Tack, vad gullig du är Inga :)
Kram!

MIN LYCKA ♥ sa...

Är imponerad av alla som har tålamod till att plocka blåbär! Men det är VÄLDIGT gott! Man kan ju göra såå många goa efterätter

Min sambo ligger ganska bra till ändå trots vissa småtabbar;=)

Ha det gott
Marika