söndag 22 augusti 2010

Parmesangratinerade paprikor

Paprikorna blev supergoda så jag tänkte dela med mig av receptet.

Parmesangratinerade paprikor:
1 dl creme fraiche
50 gr riven färsk parmesan (jag snålade och köpte på påse)
1 vitlöksklyfta
1 tsk fransk senap
1 krm salt
paprikor

Blanda creme fraiche med parmesan, vitlök, senap och salt. Dela paprikorna och klicka ut parmesanblandningen. Gratinera i ugnen i 15-20 minuter tills paprikorna är mjuka.
MUMS!

Perfekt istället för potatis!!
(ja, jag åt tre små potatisbitar också, kunde inte låta bli)

5 kommentarer:

Marica sa...

Vi åt ofta fyllda paprikor med köttfärs när jag var liten :) Oxå gott! Detta får jag prova nån dag!
Natti o kram <3

Inga sa...

Det ser riktigt gott ut, tror jag ska prova! :)

Familjen Lindström sa...

Åh, det ser grymt gott ut! Dock är jag den enda i familjen som gillar paprika i ugn :(
Kramkram

Fröken Ellinor sa...

Det blev inte det, orkade helt enkelt inte ge mig in på Bokia. Fattar inte varför det var SÅ mkt folk i affärerna idag, fint väder och allt men får ta det imorgon istället.

Kram

Anonym sa...

Gud så gott! Jag önskar att jag tålde paprika, det är så himla gott med fyllda paprikor... ja... jag älskar paprika i allt typ ;)

Haha :)

Kramis Carro