lördag 21 augusti 2010

My GI

Är ni nyfikna på hur det går med min GI?
Kom på att jag nog inte skrivit nått om det...

Jag tycker att det går över förväntan, helt klart :) Ägg har blivit min bästa vän, likaså makrill i tomatsås och haricots verts (har blivit mobbad på jobbet för jag äter så mycket haricots vert, det är ju gott). Jag har hållt det hyffsat strikt ändå och det jag har fuskat med är nog mest frukt, lite godis och lite chips.

Och vet ni!? Jag har faktiskt gått ner något kilo :)
Känns hur bra som helst!!

Har ni några fler GI-tips att dela med er av?! :)

4 kommentarer:

Sara sa...

Kul att det funkar vännen :) Alltid skönt när man lyckas ju.

Längtar också tillbaka till Thailand. Min frisör och jag pratade massor om det, det pirrade i kroppen av alla minnen, haha. Och utanför fönstret var det grått och trist... hehe
Hoppas du har en fin helg :) Sätter skolan igång snart igen?
Kramar

Marica sa...

Duktig du är!!!
Kram min favorit!

Johanna sa...

Jättebra jobbat! Vi kör GI nästan jämt, jag har ju sluppit (stavas det så?) mina diabetestabletter pga GI-kosten. Vi varierar olika köttiga grejer med sallader bara. Enklare kan det inte vara:-) Fast nu har vi haft lite paus i GI och käkat kolhydrater och himmel så fort kroppen reagerar! GI är riktigt bra alltså!:-)

Fröken Ellinor sa...

Duktig du är!!!!! Kul, nu blir jag än mero inspirerad att köra det nu när bebisen har kommit. :)

Kramar