söndag 10 april 2011

Intervallträning

Rikard meddelade i mitten av veckan att vi minsann skulle springa intervaller uppför Strupen (en 1,2 km lång grusväg rätt upp för berget) och jag var inte sen med att anta utmaningen. 30 sekunder springa, 30 sekunder promenera, och vet ni....?

....JAG KLARADE DET! 
Men jisses vad mina ben och lungor brände. På något konstigt vis var det väldigt skönt efteråt, kände mig sjukt nöjd! Välkomnar träningsvärken imorgon med en vilodag!


Var så himla fint i skogen, mängder med blåsippor som blommade. Solen värmde och fåglarna kvittrade. Kunde inte njuta så mycket av det på vägen upp, men desto mer på vägen ner!

Ska plugga lite nu och sen blir det nog en glass på stan, helt underbar vårdag här :)

12 kommentarer:

Annie sa...

Jag hatar strupen! Så bra jobbat! :)

Sara sa...

Jag är härmed sjukt imponerad! Vad duktig du är! Strupen är tuff, men så härligt det är när man väl kommit upp :)

Ha en härlig söndagkväll nu, det är du verkligen värd :)
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Spänstigt! Man känner sig så duktig efteråt och när man går där emellan hinner man som sagt titta på vårblommorna!
Agneta kram

Therese sa...

BRA jobbat!!! Kramis <3

Anonym sa...

Imponerande! Jag blir alldeles slut bara jag tänker på det :) Kram!

MM

Familjen Lindström sa...

Så duktig du är! Bra jobbat tjejen!
Haft en bloggfri helg ;) fullt upp. I går hade vi födelsedagsfest för mig och Clara, 21 vuxna och 25 barn bjudna, behöver jag tillägga att det var fullt hus?! Sååå kul och trevligt, huset såg ut som ett bombnedslag i morse :S men det var det värt. De sista (förutom övernattningsgästerna) gick kl två. Alla barn var jätteduktiga!

Har storstäder idag, både ute och inne. Utemöblerna är nu på plats, förra årets inglasade uterum ska dammsugas, sedan börja inredas, me like, och grillen står på plats!

Nu e det slapp i soffan, imorgon fortsätter maken sin kurs, sista veckan nu sen är han tillbaka hemma på heltid!!!

Kram och ha en bra start på veckan! Ses på söndag!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Duktig du är:)

Ja tack snälla du de va sååå gott..hoppas det blir din tur snart också att tända grillen..;)

Önskar dig en fin kväll
Kraam Susanne

Pyttianna sa...

Vad duktig du är! Fan den är inte lätt alltså! Skall också försöka komma iväg och jogga lite nu när det är bättre väder!

Kram kram

Vit dröm sa...

Duktig du är!
Så underbara blåsippor;)
Kram Anna

Pyttianna sa...

Det kanske det är. Hon är född 88:a och är ju här i från Skövde! :)

Kram kram

Jannie sa...

godmorgon hurtbulle!!
Vad duktig du är!!Intervall är då fasiken INTE roligt på något vis...
Men jäkligt skönt efteråt!
O det är inte ofta man tycker det ser skönt ut att springa.Men det gör det fasiken på dina bilder minsann!
O superfina bilder på dig här nedan!

Hoppas du får en skön start på veckan!KRAMAR

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Vad duktig du är!

Min helg har varit kalas. Vilket väder. Vi har grillat (premiär), slipat på mitt projekt, eldat, planterat, rensat ogräs. Med andra ord så har vi varit UTE hela helgen och njutit av det fina vädret.
Hur har ni haft det?

Ny vecka framför oss! Jag ser fram emot nästa vecka. Jobbar bara 3 dgr sen är jag ledig :D

Kram!