tisdag 26 april 2011

Längtan

I dagens tisdagsinspiration finner ni min längtan till värmen (ja, trots de underbara soliga dagarna vi haft i påsk). Det finns inte mycket som slår värme, ljumt hav, turkost vatten och den där lukten av att vara utomlands...
Min längtan går just nu till vår nybokade resa till...

...CYPERN! 
Den 17 juni åker vi dit för en veckas solande och badande, wonderful. Har hört att vattnet och stränderna på Cypern ska vara väldigt bra!


Fig Three Bay ska vi till, någon som varit där, eller någon annanstans på Cypern, berätta!? Visst ser det mysigt ut? 


Hotellet vi ska bo på ligger i princip på stranden, kan inte bli bättre :)

Från klockan fem i morse har det gått i ett, men har varit en trevlig dag med barnen i skolan, hos Marica i Hjo och med barnen på scoutmötet!
GRATTIS till min fina vän Charlotte som fyller år idag med, love you!

Nu ska Emilia sova!

16 kommentarer:

Therese sa...

Detta var ljuvlig inspiration, rätt avis på att ni ska till värmen... Här blir det inga resor alls i år, alla pengar läggs på husets brädfodring. Men det offrar jag gärna, för efter tre år i ett orange hus så duger svensk sommarvärme ;-P KRAM KRAM <3

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ååå så härligt! Jag har varit på cypern och stränderna är bra men jag gillar inte cypern för övrigt men då har jag inte varit i Fig tre bay. Det är säkert kanon där :)
Får se vart det bär av för oss i sommar. Men utomlands det ska jag :)
Kram

Malin sa...

Åhhh, nu blir jag avis!!! Har ju varit på Cypern flera gånger! Och i Fig tree bay har jag varit från att det bara var öde sandöken till att det blev exploaterat med alla hotell. Personligen gillar jag ju som du kanske förstår inte exploateringen, lite som att förstöra mitt barndomshem men gillar iaf Fig tree bay bättre än Aiga Napa. Från 78-88 hade vi lägenhet i Larnaca, vi var där alla lov och bodde även där i två lägre perioder innan vi började skolan. 88-97 var vi tillbaka årligen under skolloven men då bodde vi på hotell. Nu har jag dock inte varit där sedan 01 men längtar sååå tillbaka!

Vi har pratat om att åka tillbaka med mamma och pappa men det blir liksom aldrig av, ska ju passa med allas ledigheter och önskemål.

Cypern är helt underbart, man kan åka skidor i bikini uppe i bergen, bada vid Afrodites källa, åka till spökstaden och se massor med historia och åka över gränsen till turkiska sidan och shoppa billigt... eller så kan ni bara ligga på ert underbara hotell och sola, bada och slappa ;) hihi!

Vi får prata mer när vi ses i maj! Kram!!!

PS. Nu blev jag så sugen så måste nog ut och googla lite resor till Cypern i sommar ;)

MIN LYCKA ♥ sa...

åhhh så underbart!!!! blir jätteavis nu, hotellet ser ut att ligga perfekt! ska bli kul att höra vad du säger när du kommer hem, kul att ha nåt att se framemot.

Vi har stuga på Bohus Malmön ja...har varit där i påsk och faktiskt blivit lite solbränd i det underbara vädret!

Våra dynor är kanonfina, gillar lila och de var inte så värst tjocka heller, behövs inte i våra goa stolar.

Sov så gott! Här ska också snusas strax!! Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vi funderar på Kroatien, Kreta eller Spanien.

Hm, för mig tyckte jag det var en aning tråkigt och dyrt.
Men som sagt jag var i Ayia Napa och där är det en bit till stranden det finns inga genuina byggnader direkt. Inte vad jag kommer ihåg iaf hihi.
Men jag har hört många som tycker om Cypern och dit ni ska, känner många som åker varje år så ni får det kanon.
Kram

Jannie sa...

Åååååå vad helt underbart fantastiskt det ser ut!Superflott!
Vad härligt att få komma iväg lite!

Låter som om du har haft en superhärlig påsk!O en tjejkväll oxå!Du kan då leva livet du!
Å tackar tackar förresten!ha ha ha
Ja jösses vad het jag kände mig i den dräkten....ha ha ha
NOOOOOOT!!!

hoppas du får en fantastisk dag!
Massa kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Härligt med en resa! Jag har varit i Larnaca, och Fig tree bay.
Vi var där i september för några år sen. Jag och en kompis. Vi var även i Agia Napa. Eller hur det stavas ;)

Jag förstod nästan att du hade nåt för dig igår, det var så tyst ifrån dig :)
Vet du vad?! Det är snart en vecka tills vi ses. Häftigt!!!


Jag har planerat en fika imorgon med en kompis. Nu är min kollega sjuk så jag vet inte om jag får skjuta på det hela då jag får jobba över.
Annars har jag inte så mycket planerat. Valborg funderar vi på att fira hemma, elda lite brasa. Får se vad vi gör.
Vad ska du hitta på resten av veckan, mer än att längta till Cypern? ;)

Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, det var toppen. Inget att klaga på faktiskt :)

Det blir bra det, kommer bli en toppen dag. Får vi bara veta när vi ska åka härifrån och vart vi ska så är vi nöjda :)

Redovisningar, får mig att få gåshud! Usch, det är inget för mig.

Igår beställde jag tid för fotvård. Gött!! Ska bli skönt att få fräscha fossingar ;)

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, faktiskt! Känner mig brun och fräsch efter vinterns bleka ansikte. Jag har väldigt lätt för att bli brun också, ett plus! :)
Själv då?

Eller hur, det känns lite pirrigt och fruktansvärt roligt :D
Ser så fram emot nästa helg.

Härligt att ni ska åka till Gbg i helgen. Blir det någon shopping?
Vi planerar en resa till Mickes syster och familj som bor i Grebbestad i Kristi himmelsfärd.

Ska verkligen tänka på dig imorn. Usch vad hemskt!

Kram kram!

Therese sa...

Hi hi färgvalet är den stora frågan nu, vi läser färgkartor för fullt, men kardemumma eller vanilj lutar det å, dvs ljusa varma och jordnära färgskala. Ha en fin dag vännen <3

Villa Carl Larsson sa...

Ja påsken har ju verkligen varit toppen. Vilken sommarvärme. Tur att så många var lediga och fick njuta av värmen.

När det gäller utemöbler så är ju vitt helt klart supersnyggt, men jag har fastnat lite för konstrotting också. Det verkar tåligt och dessutom fint. Det enda som är svårt är att hitta ett fint bord till tycker jag. Det får inte bli för modernt hehe.

Kram Josefin

Petra sa...

Så underbart det ser ut. Skönt att ha en resa att se fram emot.
Kramen

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det är imorgon jag ska iväg och fika. Jag messade med kompisen förrut, vi sköt om det en timme så hinner jag.
Idag ska jag hem och gå en promenad. Sen blir det nog inte så mycket gjort.

Jag hoppas jag hittar några gardiner nästa lördag på H & hobby. Håller tummarna!

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag vill ha bara enkla vita hissgardiner! Alla jag hittar är med någon text eller tryck.

Kram

Just Another Crazy Blonde sa...

Jag var på Cypern 1997 och 2009 - båda gångerna i Ayia Napa, men hyrde vespa förrförra sommaren och var i Fig Tree Bay flera gånger - det är varmt och härligt! :)

Vad vill du veta? ;)
Kramis

miadeluxe sa...

ååå underbara fig tree bay.... var där på min första utomlands semester, minns stranden, den var underbar och de hade en underbar strand restaurang där med super god mat. minns att de hade mycke strand aktiviteter så som hang fly bakom en båt och min favorit banana boat :)

längtar massor efter att åka tillbaka dit, mycket har säkert ändrats sedan jag var där 1996, men känslan sitter kvar :)