torsdag 7 april 2011

Lilla tussilago


När jag åkte med bussen hem från min paktikplats (som ligger på landet) såg jag massor med tussilago längs vägen. De första tussilagona för mig alltid så glad i hjärtat, det är något speciellt med dom.
Till min glädje hittade jag några i en dikeskant när jag cyklade hem från stationen, de gjorde sig utmärkt i mitt gamla decilitermått.

Ska ställa mig och baka en långpannekaka är det tänkt. Har sista dagen på min praktikplats imorgon så tänkte bjuda på lite gott. Perfekt när jag har en anledning att faktiskt baka godsaker, jag älskar ju att baka :)

11 kommentarer:

Unknown sa...

Åh va härligt!

Jo nu mår vi väl bra här, Nora börja snora idag igen men hoppas det inte blir mer.
Jobbigt för R med ryggen, hjälper det inte med värktabl längre?
Vi har planer på att åka till jönköping på lördag med matte och sofia men sofia va sjuk nu så vi får väl se hur det blir, annars kanske vi åker ändå el hittar på något annat, Sen får det nog bli lite fix i trädgården me, dom lovar ju fint väder till helgen så det hoppas vi på.

Mysigt och göra iordning på balkongen, man längtar så tills man kan sitta ute och käka och grilla.

Gott med lite kaka, vad blir det för något?

Hälsa så mkt!
Kram Kram

Just Another Crazy Blonde sa...

ÅH! Det är vår det!! :) Men det är storm ute! =)
Kramis

Jessica Persson sa...

Vi kommer att sakna dig:-(

Therese sa...

Åh så ljuvliga tussilagos, älskar ditt dl mått. ha en fin kväll <3

Pyttianna sa...

Ja ha men va kul!
Japp, skövdebo här med ja... Kul att du hittade till mig via artikeln. ;)

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Goooooooooooodmorgon denna fredag!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Allt fint med mig, det är ju fredag :)

Själv då?
Vad gör du idag?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Måste kännas lite ledsamt också att sluta?

Idag ska jag åka hem och städa. Så härligt när det är nystädat på fredagkväll..
Sen i helgen ska jag ta tag i mitt projekt. Målning av ett linneskåp.

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jajemän!! Vitt, vitt, vitt, vitt!! :)
Blev du förvånad? ;)

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag tog upp fläskfile ur frysen imorse. Tror det blir det, pommes och persiljesmör. Känner för lite enkel mat!
Hade planer att göra egen potatisgratäng men får se om jag tar mig för det..

Vad ska ni äta?

Igår åt vi något mycket gott. Jag köpte revbensspjäll, potatissallad och grönsakssallad. Satan vad gott!!

Kram!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack söta du:)
Lycka till sista dagen på din praktik..dom kommer bli såå glada när du bakat åt dom:)

Ha en fin dag
Kraam Susanne