söndag 3 april 2011

Våren är här

Nästa vecka ska vi göra i ordning på vår mysiga balkong... Längtar tills vi kan sitta där
och äta :)

Det är april och våren är här på riktigt. Det väntas mycket roligt i vår:
- Syskonen kommer på besök om två veckor, myys ska vi ha!
- Min Rikard fyller år och jag har redan börjat planera för vad jag (vi) ska baka och laga för mat till kalaset
- Påsk, lediga nästan en hel vecka tillsammans
- Ev Valborg i Göteborg med fina vänner
- Två fina tjejer som fyller jämt, Marica och Charlotte
- 5 maj, Vårruset. Jag laddar
- 7 maj, BLOGGTRÄFF med bloggloppis, bland annat kommer goa Maria hit
- Vårhajk med scouterna
- Min födelsedag närmar sig

Mycket roligt... Mycket plugg därimellan med... Jisses, tiden går fort. Snart är det sommar och sen börjar jag min examenstermin, galet!

21 kommentarer:

Malin sa...

Åhhh, bloggloppis lät jättespännande!!! Berätta!!!

Haft en skön helg och till och med fått lite egentid i Stockholm City idag :D fixat det sista med Claras födelsedagspresenter (hon fyller åtta på lör) och bara strosat runt på söder, Slussen, skeppsbron och Kungsträdgården. Laddat batterierna inför veckan. Maken åker bort igen men kommer hem tis kväll på min födelsedag :D sen ska vi ha lite kalas i helgen!

Ha en bra söndagkväll!
Kram

Emilias sa...

Malin: åh vad härligt det låter, precis vad man behöver ibland!! :) roligt med födelsedagar så snart!! Hur länge blir Kenta borta den här gången?

Ja bloggloppis ska bli jättekul! Är en bloggare o Hjo som ordnar den, vita ranunkel tror jag det är. Jag o Maria har pratat länge om att ses så tänkte att en bloggloppis passar perfekt för två inrednigsintresserade tjejer :) Rikards syster bloggar ju med så hon ska med också. Tänkte försöka få med Marica med :)

Gah, vad trött jag är ikväll... Nästan bakis fortfarande ;)
Kraam

Marica sa...

Ååå mer tid önskas... IMORGON MÅSTE JAG PLUGGA! MÅSTE MÅSTE MÅSTE! Försöker intala mej själv ;)
Kram min goa vän!!! 7 maj var det va?? Skriver in det :) Jag är ju ingen inredare men gillar att hänga med underbart folk :) KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon darling!

Igår hade jag en extremt tråkig dag!
Jag var tok rastlös men hade inge ork att ta mig för någonting. Och vädret var spöregn. Usch, en riktig tråkdag.
La mig på sängen och läste en bra bok.

Premiär på uteserving. Supermysigt!!
Det var skönt i helgen, vårjackan åkte fram :P

Vad blir det i veckan?

Vakna nu!! Kram till tusen!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Imorgon ska jag till frisören och färga mig och klippa! Spännande!
Annars händer inte så mycket!
Hoppas på lite fint väder så man kan börja göra lite i trädgården.

Eran balkong ser ju så härlig ut! Där kan man lugnt sitta en stund UTAN att må dåligt. Hi, hi!!

Om ungefär 1 månad ses vi! :D

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag menade att där kan man sitta en stund utan att det gör ont. Att man skulle trivas där! :)
Jag kanske formulera mig fel!

Illamående har varit bra i några dagar. Skönt! Hoppas att det håller sig..

Javisst, mörkare imorgon! Ska bli roligt! Och skönt! Är så less med det här med utväxt. Ständigt denna utväxt!

Nu blir det en kopp te! Kramar!!

Petra sa...

Underbart att få sitta ute och äta frukost.
Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej, nej, nej! Jag mår prima!!

Jag kör med Earl Grey. Alla goda smaker är slut här på jobbet. Någon måste åka och handla.

Det verkar bli lika grått väder idag. Dock inget regn.

Har du läst några böcker av Karin Alvtegen?
Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, jag började på hennes bok "Saknad" igår. Läste nästan ut hela. Så bra! Kan jag rekommendera.

Har ni inglasad balkong?

Kram!

Tess sa...

Åh så mycket härligt du har att se fram emot! Låter toppen!
Ha en fin dag.
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag tyckte det såg ut som inglasad. Vad härligt! Kan ni ju utnyttja den så mycket mer..
Jag längtar tills man kan äta frukost på altanen.

Kraam!

Maria - Villa Krutbruket sa...

ABSOLUT!!! Det måste du.. Du är så välkommen!!

Det är ju så att man får en bild framför sig hur det ska se ut.
Jag frågade Annika (min dröm om lantstil) om det såg ut som hon hade förväntat sig att det skulle se ut. Hon sa att verkligheten var bättre :)
Det var ju roligt att höra..

Kram!

MIN LYCKA ♥ sa...

oj oj oj...du har mycket framför dig!! Visst är det mysigt när man börjar få ordning ute så man kan äta och andas lite luft;) Utomhusfikor är aldrig fel heller!
Ha en go dag, nu blir det jobb för min del!!
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Perfekt!!! Måste vi ta en tur till Örebros inredningsbutiker.
Men inget slår ju Hem och Hobby ;P

Får man åka hem nu?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag har varit på båda.
Jag måste nog säga den i stan pga att den är mer ordning i tycker jag. Lite fräschare också!
Men den andra har ju så mycket mer..
Hm, det blidde ett svårt val!
Vilken gillar du mest?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Den där loppisen är den hemma hos någon av bloggarna eller?

Har ni gjort ett bra schema tills den 7. Planerad in i minsta detalj? ;)

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det låter toppen!!!
Kommer bli en toppen dag!
Hoppas det är fint väder också..

Kram!

Unknown sa...

Hej!
Låter som du har en härlig vår att se fram emot :).

Ja vi börjar så sakta bli friska här, imorrn får astrid gå till dagis och peter ska börja jobba på ons. Hoppas inga nya baciller kommer bara nu.

ha en skön dag, här kikar solen fram idag, skönt!

Kramar

Therese sa...

Verkligen mycket skoj du har att se fram emot!!! Å oj så mysig balkong ni har, förstår att du längtar tills ni kan mysa där igen! KRAM <3

Jannie sa...

Jösses!fullt upp ju!
Men vad mycket roliga saker du har att se fram emot!Underbart!
Men vad är en blogg-loppis?lät ju himla spännande.
Tack!ja de säger att vi är lika.Förutom henne så har jag 2 systrar till.Så jäkla roligt!
massa kramar

charlotte sa...

jag är gammal :( men allt annat lät ju trevligt ;) kraamis