måndag 7 november 2011

Här har jag tillbringat somrar som barn
















Här, i Edenryd, i nordöstra Skåne tillbringade jag många somrar som barn. Mina syskons morföräldrar har sin sommarstuga här.
Här har jag sprungit de 100 meterna över åkern ner till havet, stannat upp på vägen och plockat vildhallon, klappat fåren i hagarna, sovit på vinden, varit med vid åla-fiske, åkt båt till små öar, fiskat, badat...

Nu var det något år sen jag var där, tills i lördags.
Det var lika vackert fortfarande, underbara ställe!
Bilderna får tala för sig själva....

9 kommentarer:

Jannie sa...

Helt fantastiska bilder!
Hade jag bara haft ett våtdräkt så hade jag hoppat i på en gång!

O du??Är fortfarande lite ledsen i ögat för att du inte kommer vägen om med nybakat...
Men kaffet börjar iofs att bränna fast,så jag har iofs inte så mycket att bju på ändå... ; )
KRAMAR

Madeleine Berglund sa...

Hej!


Ååå dina somrar som barn verkar ha varit helt fantastiska. Vilka minnen! Vilka härliga syskon!

Jag har blivit förkyld nu och illamående. Så typsikt. Mycket frustrerande!!!
Kanske är det barnen på jobbet, kanske inte...jag vet faktiskt inte...
Vad kul att ni köpt nya sängbord. Det vill jag också göra.. Men först ska vi ha en sänggavel. Jag vill att min C ska göra en sänggavel. Jag har nämligen gjort en skiss, ;)

Hur mår du?
Hur ser din vecka ut?

Kram kram
Madde

Madeleine Berglund sa...

Ps.

Recept på surdeg kommer bland annat från Jan Hed. =)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Morn, morn!

Vilka härliga bilder. Miljön verkar så fin.

Idag ska vi till en kompis på fika här vid lunch. Sen ska jag hämta min mamma hos frissan. Då alla i familjen går hos samma frisör ska jag visa upp lilla Svante för Cilla (frisören).
Imorgon blir det lunch med en kompis. Sen har vi inte så mkt inbokat.
Ja, just det. Ett BVC besök också.

Vad spännande och pirrigt med interjuv. Men det fixar du! :)
Du får berätta sen hur det var.

Kram!

Gaymasen sa...

Aw, fint med minnen. :)

Och du har inte kunnat läsa det då jag inte skrivit om det, hehe. Har hållit det hemligt på min blogg :-) Men nästa inlägg som dyker upp är om det. ^^

Vet dock inte själv när det kommer sändas. Får nog veta det där men förmodar någon gång i februari eller framåt. :-)

Gaymasen sa...

Haha näe men gud det är då ingen fara. Bara att jag hållit det lite hemligt på min blogg så men typ alla läsare har ju förstått det redan så det blir nog ingen bomb direkt. ;-)

Therese - Femstjärnigt sa...

Gud så underbart det ser ut!
Blir sugen på att bada...om det hade varit lite varmare vill säga!
Kram

Anonym sa...

Vilket härligt ställe! Bilderna är verkligen underbara. Jag älskar ju havet!

Du verkar ha en härlig relation till dina syskon :-).

Stora kramar,
Yllet

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Åh vad det ser härligt ut!! :)
Hoppas att du njutit och haft det toppen :)
Kramis!